مصوبه بافت تاریخی ارومیه موجب مشکلات عدیده برای شهروندان شده است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات شهروندان ساکن در بافت تاریخی و فرسوده ارومیه گفت: بافت تاریخی ارومیه که در سال ۱۳۸۸ مصوب شده موجب مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان شده و امیدواریم با عنایت وزیر میراث فرهنگی گشایش‌های خوبی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از نمایندگان دوره یازدهم تشکر می‌کنم که نگاه تعاملی داشتند و اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه عمرانی و اقتصادی را شاهد شدیم.

وی افزود: آمار رسمی اعلامی از سوی مراجع در خصوص شاخص‌ها خود گویای همه چیز است و این حاصل تعامل دولت و مجلس و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و امنیت پایداری است که با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و حمایت قضائی به دست آمده است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعاملات بسیار خوبی در ارکان مختلف استان را در دولت سیزدهم شاهد بودیم و همگان شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به مردم و انجام کارهای عقب افتاده تلاش کردند.

معتمدیان ادامه داد: ناامنی در سال‌های گذشته باعث تأثیر منفی در بسیاری از شاخص‌های توسعه آذربایجان‌غربی شده بود که درصدد جبران برآمدیم.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم پروژه‌هایی افتتاح و به بهره‌برداری رسید که سال‌ها راکد بود که با تخصیص اعتبارات لازم و با پیگیری نمایندگان این امر تحقق یافت.

معتمدیان تصریح کرد: ریل‌گذاری خوبی انجام داده و همواره با نگاه توسعه متوازن و عدالت‌محوری امور را دنبال کردیم و ۱۸۰۰ مصوبه حاصل حضور در سفرهای شهرستانی در طول دولت سیزدهم بود.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی در استان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم هزار و ۱۰۰ کلاس درس تکمیل شد و ۵۰۰ کلاس درس نیز در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و علاوه بر این اتمام هزار کلاس درس نیز در دست اقدام است.

معتمدیان اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان در دورافتاده‌ترین روستاهای مرزی نیز مراکز بهداشت و سلامت دایر شد و در حوزه اورژانس نیز رشد پرشتابی را داشتیم.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شاهد تحول بسیار خوبی در میزان سرانه ورزشی بودیم و بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع احداث اماکن ورزشی مسقف را شاهد بودیم که تحول بسیار بزرگی بود.

معتمدیان ادامه داد: در حوزه احداث راه روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و امسال اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: علیرغم همه محدودیت‌ها، تحریم‌ها و تورم سرعت انجام پروژه‌ها چندین برابر شد و هر سال ۱۵۰ کیلومتر جاده احداث شد.

معتمدیان عنوان کرد: سومین استان در بالاترین میزان تخصیص در حوزه عمرانی در سطح کشور در دولت سیزدهم بودیم.

وی تأکید کرد: آذربایجان غربی جز استان‌های آخر در نرخ بیکاری و تورم و شاخص‌های فلاکت بود و با تلاش‌های شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی درست توانستیم از رتبه ۲۸ به رتبه ۴ نرخ بیکاری برسیم و طبق اعلام مرکز آمار امسال رتبه سوم نرخ بیکاری را داریم.

معتمدیان گفت: در شاخص ضریب امنیت با همکاری شورای تأمین و نیروهای امنیتی و نظامی، امنیت مثال زدنی فراهم شده است که منجر به توسعه می‌شود.

وی با بیان اینکه سنگ‌اندازی‌ها تأثیری در عزم خدمتگزاران در خدمتگزاری به مردم نخواهد داشت، یادآور شد: در چهار انتخابات در طی چهار ماه گذشته حتی یک مورد چالش امنیتی در استان نداشتیم.

معتمدیان با اشاره به اقدامات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در طول چند ماه گذشته و در طول انتخابات و خنثی کردن شبکه وابسته به رژیم صهیونیستی و داعش در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: در اسفندماه ۳۰ عدد بمب در این استان کشف شد که قدرت هر بمب ۱۰ برابر قدرتمندتر از بمب‌های حادثه کرمان بود که توسط نیروهای امنیتی و نظامی کشف شدند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون جز ۵ استان امن کشور هستیم و حاصل زحمات و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

معتمدیان افزود: استان ما استان پرظرفیتی است و بیش از ۱۸۰۰ اثر ثبت ملی دارد و آثار جهانی ثبت شده در یونسکو نیز دارد.

وی با بیان اینکه این استان ۸ نوع اقلیم دارد و از نظر جاذبه‌های طبیعی و طبیعت بی‌نظیر بوده و زمینه‌های بسیاری برای توسعه گردشگری طبیعت، توریسم‌درمانی و گردشگری دفاع مقدس و مذهبی دارد.

معتمدیان عنوان کرد: باید حضور سرمایه‌گذاران ملی حوزه گردشگری را در استان تقویت کنیم تا با مشارکت بخش خصوصی زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات شهروندان ساکن در بافت تاریخی و فرسوده ارومیه خاطرنشان کرد: بافت تاریخی ارومیه که در سال ۱۳۸۸ مصوب شده موجب مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان شده و امیدواریم با عنایت وزیر میراث فرهنگی گشایش‌های خوبی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

کد خبر 773276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.