اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای انتقال واحدهای ریخته‌گری اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص زمین ۵۰ هکتاری برای انتقال واحدهای ریخته‌گری در شهرک صنعتی واقع در شمال‌ این کلان‌شهر خبر داد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بعضی از مشاغل به‌دلیل نوع شغل و ویژگی‌هایی که دارند، باید در محل‌های مناسبی جانمایی شوند.

وی با بیان اینکه شغل ریخته‌گری به‌دلیل ذوبی که انجام می‌دهد، بخار و دود کارگران و مجاوران را آزار می‌دهد، از این‌رو جزو دسته اول مشاغلی است که باید ساماندهی و در جای مناسبی جانمایی شود، افزود: از دو سال گذشته تاکنون این موضوع در دستور کار مسئولان مربوطه در استان و شهر اصفهان قرار گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مرحله نخست برای انتقال واحدهای ریخته‌گری زمین ۵۰ هکتاری به این کار اختصاص پیدا کرد که بعضی از ریخته‌گران در آن مکان ساماندهی شدند، اما هنوز حدود ۹۰ واحد ریخته‌گری که بیشتر در مناطق غرب و شمال شرق اصفهان قرار دارند، کار خود را در واحدهای قبلی که فضای نامناسبی است، ادامه می‌دهند.

سامع با بیان اینکه در شهرک صنعتی بزرگ، ۵۰ هکتار زمین دیگر با همکاری محیط زیست، دستگاه‌های استان، شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداری برای این کار اختصاص داده شده است، گفت؛ طی جلسات برگزار شده، قرار شد که این ریخته‌گران در اولویت اختصاص زمین قرار بگیرند و بتوانند کار ساخت واحدهای کارگاهی را در آن محل شروع کنند و به موازات آن بتوانیم طی یک سال انتقال واحدها را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با اختصاص این زمین‌ها، علاوه‌بر اینکه واحد استانداردی از لحاظ شرایط ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کار برای کارگران فراهم می‌شود، آلودگی در سطح شهر حذف و یک شغل استاندارد ایجاد می‌شود که صورتجلسه‌ها در این رابطه نیز تنظیم شده است‌.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از مسئولان کارگاه‌های ریخته‌گری تقاضا دارم که در این فرایند وارد شوند، ادامه داد: این آخرین باری است که زمینی برای این منظور اختصاص پیدا می‌کند، بنابراین اگر افراد وارد این فرایند نشوند، نمی‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند، از این‌رو درخواست داریم شرکت شهرک‌های صنعتی و مجموعه شهرداری کمک کنند تا شرایط واگذاری تسهیل شود.

سامع با بیان اینکه سال آینده از ادامه فعالیت کارگاه‌هایی که در سطح شهر آلودگی ایجاد می‌کنند، توسط واحدهای ذی‌ربط و دستگاه‌های ناظر جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: این اتفاق برد برد است، امیدوارم این کار خوب با همت مجموعه استان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی این شغل بیشتر در قسمت غرب و شمال شرق و مناطق ۲، ۱۱ و ۹ شهرداری اصفهان انجام می‌شود، گفت: در صورت انتقال واحدهای ریخته‌گری به شهرک صنعتی واقع در شمال شهر اصفهان وضعیت بهتری برای کار آن‌ها فراهم می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ واحد کارگاهی ریخته‌گری در شهر اصفهان قرار دارد که در اولویت واگذاری در شهرک صنعتی بزرگ هستند، افزود: واگذاری‌ها از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

کد خبر 773274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.