باور قوی مهم‌ترین شرط قبولی اعمال است

سخنران و کارشناس مذهبی گفت: نخستین شرط قبولی یک عمل شرط اعتقادی و باور قوی است به این معنا که اعتقادات شخص باید درست و انگیزه الهی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه گذشته _جمعه بیست‌ونهم تیر_ در مراسم شب سوم هیئت مکتب‌الصادق (ع) با اشاره به عبارت «اللهم تقبل منا هدا القربان» حضرت زینب (س) در روز عاشورا اظهار کرد: موضوع قبولی عمل از ابتدای تاریخ و حتی زمان حضرت آدم (ع) مطرح بوده و بر این اساس امروزه در جامعه با افرادی مواجهیم که بیشتر به‌دنبال شکل و کثرت عمل هستند و به قبول شدن آن توجهی ندارند، چراکه صحیح بودن عمل جدا از قبولی آن است.

وی با تاکید بر اینکه قبولی اعمال دارای فرازی بالا است و با اشاره به آیات ۱۵ و ۱۶ سوره احقاف افزود: در این آیات شش مورد و ویژگی به‌عنوان شروط قبولی نعمت ذکر شده که نخستین مورد آن شکر نعمت‌ها است، زیرا زمانی که انسان از شاکر بودن خارج شود دچار دیگر انحرافات نیز می‌شود.

این سخنران مذهبی ادامه داد: شرط دوم شکر نعمت‌هایی است که به پدر و مادرمان داده شده چراکه یکی از وظایف فرزندان در برابر والدین همین مورد است؛ مورد سوم دعا برای توفیق انجام عمل صالح و مورد چهارم نیز صالح قرار دادن ذریه است، همچنین توبه و تسلیم بودن از دیگر ویژگی‌های آیات ۱۵ و ۱۶ سوره احقاف است.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه برای قبولی عمل شروطی لازم است، عنوان کرد: نخستین شرط قبولی یک عمل شرط اعتقادی و باور قوی است، به این معنا که اعتقادات شخص باید درست باشد و انگیزه الهی داشته باشد که بر همین اساس ولایت نیز معنا پیدا می‌کند و از نظر ما تکمیل دین اسلام با غدیر است.

وی یادآور شد: دومین شرط قبولی عمل، شرط عبادی است بر این اساس شرط قبولی همه عبادات از جمله جهاد، زکات، راهپیمایی، کار و نماز است.

کد خبر 773218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.