جزئیات برگزاری نخستین جشنواره عکاسی«خرما پزون» در قشم

جزئیات برگزاری نخستین جشنواره عکاسی«خرما پزون» در قشم از سوی معاونت معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، «خرماپزون» عنوان یک مسابقه عکاسی سراسری است که معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ثبت و معرفی ارقام مرغوب نخل و خرما در جزیره قشم، جاذبه‌های بصری نخلستان‌های سرزمین آب و آفتاب، گردشگری کشاورزی، ساخت صنایع دستی از جمله زنبیل، بل‌بافی، جارو، حصیر، طناب، سبد و لیف از برگ درخت نخل و نگاه قشموندان و گردشگران به خرما از نظر مرغوبیت و محبوبیت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد و انجمن عکاس خلیج فارس طراحی کرده و فراخوان نخستین دوره آن نیز منتشر شده است.

ابراهیم رستم گورانی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این جشنواره برای نخستین‌بار در قشم برگزار می‌شود اما همه عکاسان کشور امکان شرکت در این رویداد را دارند.

وی ادامه داد: هر شرکت‌کننده تنها می‌تواند پنج عکس را به صورت سیاه و سفید یا رنگی در مسابقه شرکت دهد و محدودیتی از نظر فن (تکنیک) و ابزار عکاسی (انواع دوربین‌های عکاسی و موبایل) وجود ندارد.

رستم‌گورانی توضیح داد: عکس‌ها نباید بیش از حد تغییر یا پردازش شوند و ویرایش عکس‌ها در اصلاح رنگ، نور و برش باید به اصالت عکس لطمه نزند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: هر یک از عکس‌های ارسالی باید حداقل دو مگابایت و حداکثر چهار مگابایت، با فرمت JPG/JPEG و از وضوح ۳۰۰ dpi برخوردار باشد.

وی گفت: آثار ارسالی نباید قبلاً در هیچ مسابقه‌ای جایزه دریافت کرده باشد و عکس‌های گرفته شده باید مرتبط با حوزه خلیج فارس و در سال ۱۴۰۳ ثبت شده باشند.

رستم گورانی اعلام کرد: مهلت ارسال آثار سی‌ویکم مرداد سال‌جاری و اعلام نتایج آن پانزدهم شهریور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: دریافت آثار تنها از طریق پست الکترونیکی مسابقه به نشانی khormapazan.@gmail.com و در مهلت مقرر امکان‌پذیر است، مهلت ارسال آثار مسابقه تمدید نخواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: به صاحبان اول تا سوم آثار راه‌یافته به این مسابقه عکاسی در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای به ترتیب مبلغ ۱۰ میلیون (۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال، هفت میلیون (۷۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال و پنج میلیون (۵۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال و در بخش عکاسی با تلفن همراه به ترتیب مبلغ پنج میلیون (۵۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال، سه میلیون (۳۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال و دو میلیون (۲۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال به عنوان حق‌التصویر پرداخت خواهد شد.

کد خبر 773199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.