۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
ثبت ۷۳ روز هوای پاک در تبریز

هوای کلان‌شهر تبریز امروز ‌شنبه با قرار گرفتن روی شاخص ۳۰ در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور صبح امروز _شنبه سی‌ام تیر_ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر تبریز شامل باغشمال، آبرسان و میدان نماز به ترتیب و به‌طور میانگین با شاخص‌های ۳۰، ۳۷ و ۴۴ در وضعیت سالم قرار دارد.

همچنین وضعیت هوا در ایستگاه شهر جدید سهند در شهرستان اسکو (۳۰ کیلومتری شهر تبریز) با شاخص ۵۱ در وضعیت قابل قبول برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، امسال تبریز ۷۳ روز هوای پاک را تجربه کرده که این تعداد در سال گذشته ۵۲ روز بود. ۴۹ روز کیفیت هوای تبریز قابل قبول بوده که این تعداد در سال گذشته ۶۸ روز بود که در واقع بهبود کیفیت کلان شهر تبریز را نشان می‌دهد.

امسال تاکنون تنها یک روز هوای ناسالم برای افراد حساس داشتیم که سال گذشته دو روز ناسالم بود بر این اساس کیفیت هوای تبریز در بین کلان شهرهای کشور وضعیت بهتری دارد. هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها، خیلی ناسالم و بحرانی نداشتیم و تنها یک روز ناسالم برای افراد حساس ثبت شده است.

بهبود شرایط اقلیمی و افزایش بارندگی‌ها از عوامل اصلی بهبود کیفیت هوای کلان شهر تبریز بوده است.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 773190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.