خرید تضمینی گندم در کردستان از ۳۱۴ هزار تُن فراتر رفت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، جمال صالحی اظهار کرد: برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیرماه سال جاری آغاز شده که تاکنون ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع گندم خریداری شده تاکنون ۲۶۸ هزار و ۷۵۰ تن آن در سامانه ثبت شده است، افزود: خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نیز به ۲۸ هزار و ۵۴۵ تن رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیرمفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌های سقز با ۸۷ هزار و ۲۰۶ تن، بیجار با ۶۳ هزار و ۱۵۴ تن و قروه با ۶۰ هزار و ۶۶۹ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دهگلان ۴۳ هزار و ۴۲۴ تن، کامیاران ۳۱ هزار و ۲۴ تن، دیواندره ۱۷ هزار و ۹۰۹ تن، سنندج چهار هزار و ۹۱۱ تن، بانه سه هزار و ۱۵۷ تن، مریوان ۲ هزار و ۷۵۱ تن و سروآباد نیز ۵۹۵ تن بوده است.

به گزارش ایمنا، میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار بوده که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 773187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.