تداوم استقرار هوای گرم در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری از تداوم استقرار هوای گرم طی هفته جاری خبر داد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: بر اساس الگوهای امروز _شنبه سی‌ام تیر_ تا پایان هفته جاری، جوی نسبتاً پایدار بر استان حاکم است، به دلیل پایداری هوا غبار صبح گاهی برای اغلب مناطق استان به خصوص برای بروجن و شهرکرد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت در غالب ساعات آسمان استان صاف و در اواسط روز و بعدازظهرها گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: باتوجه به احتمال تشکیل چشمه‌های گردوغبار در استان‌های هم‌جوار و وجود شرایط مناسب برای انتقال گردوغبار، در برخی از ساعات به صورت رقیق به بخش‌هایی از استان دور از انتظار نیست.

نوروزی با اشاره به وضعیت دمایی استان اضافه کرد: همچنان تا پایان هفته استقرار هوای گرم در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بلداجی با کمینه دما ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان بود، همچنین ایلبگی و بازفت با ۴۰ درجه سانتی‌گراد و مالخلیفه و لردگان با ۳۹ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در شهرکرد نیز بین ۱۲ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: هوای هفته جاری کوهرنگ صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، نوسان دمایی خاصی برای این شهرستان در انتظار نیست، ایستگاه چلگرد خنک‌ترین ایستگاه استان در طی روز و از نظر دمای بیشینه در میان سایر ایستگاه‌ها است.

نوروزی ادامه داد: دمای بیشینه چلگرد در شبانه‌روز گذشته ۳۲ درجه بوده که نسبت به سایر ایستگاه‌ها در طی روز خنک‌ترین شهرستان در استان بوده است.

وی عنوان کرد: هوای هفته جاری در شهرستان سامان صاف گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که گاهی همراه با غبار صبحگاهی همراه خواهد بود، همچنین دمای بیشینه شبانه روز گذشته سامان ۳۷ درجه و کمینه آن ۱۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کد خبر 773178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.