استفاده از ظرفیت‌های کشور مرد عمل می‌خواهد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر کسی مردم اقدام و عمل باشد امکانات کشور کم نیست و امید است این مسیر دنبال شود؛ چرا که مردم گرفتار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز_ جمعه بیست و نهم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه بالغ بر ۲۵۰ صفحه است و به نظر می‌رسد عمده مشکلاتی که مردم می‌گویند در برنامه هفتم مورد توجه است، اظهار کرد: باید این برنامه مطالعه شود و پس از آن مطالبه کنیم و امر به معروف و نهی از منکر خود را روی همین مسائل متمرکز کنیم تا مشکلات رفع و نظام قدرتمندتر شود.

وی افزود: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم رهبر معظم انقلاب ذکر فرموده‌اند که وظیفه دولت و مجموعه دستگاه‌های حکومتی برای رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی چیست و هدف گذاری کرده‌اند و این نکته مهمی است که بدانیم امسال برنامه هفتم می‌خواهد اجرایی شود و سه سال پیش رهبر معظم انقلاب تذکر داده‌اند که اگر می‌خواهید برنامه بنویسید فکر این مسائل باشید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: برخی هنوز حرف‌های کمونیست‌ها را تکرار می‌کنند وحرف‌های کمونیستی توده‌ای‌های دهه ۴۰ را تکرار می‌کنند ولی متوجه نیستند که در انقلاب اسلامی ایران به برکت خون بیش از ۲۵۰ هزار شهید و علمداری امام راحل و علمداری بزرگ مرد ادامه دهنده راه امام یعنی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای برای حل مشکلات اجتماعی، اجرای عدالت، رفع آسیب‌های اجتماعی برنامه داده می‌شود و هدف‌گذاری می‌شود و باید این‌ها را اجرا کنیم به جای اینکه حرف پوسیده را تکرار کنیم.

آیت‌الله دژکام خاطر نشان کرد: رهبری در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بند پنجم فرموده‌اند که استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی مشتمل بر حوزه‌های امدادی حمایتی و بیمه‌ای در سطوح پایه و مکمل انجام شود تا عدالت در جامعه بیاید، در جامعه نباید یک نفر سیر باشد و دیگری گرفتار نان خوردن باشد و عدالت به این وسیله باید تأمین شود. این بند پنجم در برنامه هفتم توسعه که امروز مصوب و ابلاغ شده است و کسی نمی‌تواند بگوید نمی‌دانیم چه باید کنیم. لذا در این برنامه ماده سی‌ام و سی و یکم قانون برنامه هفتم برای مقابله با فقر و بی عدالتی در توزیع درآمد برنامه‌ریزی شده و دولت مأمور اجرا بوده و قانونی است که ابلاغ شده و اگر اجرا نکند کوتاهی در اجرای وظیفه است.

وی با اشاره به اینکه مردم مشکلات و گرفتاری دارند و برای حل این مشکلات قانون داریم و مبنا دستور رهبری است و یک مجری قوی می‌خواهیم، ادامه داد: در بند دوازدهم سیاست‌های کلی برنامه هفتم مقام معظم رهبری فرمودند مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی موظف است برای ارتقای سلامت اقدام کند. اما امروز عده‌ای برای کار درمانی هزینه ندارند. این در حالی است که امکانات کشور کم نیست اما اینکه عادلانه قسمت شود تا کسی که گرفتار است اینگونه نباشد که هزینه درمان و بستری را نداشته باشد، این برای ما شرم‌آور است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اضافه کرد: در سیاست‌های کلی سلامت رهبر انقلاب فرمودند باید شرایط به گونه‌ای باشد تا کسی که مریض دارد فکر هزینه‌ها را نداشته باشد. لذا این دستور رهبر ماست و می‌بینیم هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را که خدا به مردم رحم کند و بیمارستان‌های دولتی هم رنجی که انسان می‌برد.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: باید فکری برای این قضایا شود، سه سال پیش برای برنامه هفتم که امسال باید اجرا شود رهبری دستور داده است و اگر کوتاهی شود به عهده مجری برنامه است.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مدیرکل بهزیستی استان اشاره و اظهار کرد: سالی ۱۵۰۰ نفر را در بهزیستی نمی‌توانستیم تسویه کنیم اما با کمک شهید رئیسی ۳۰ هزار نفر تسویه شد. یعنی اگر کسی مردم اقدام و عمل باشد امکانات کشور کم نیست و امید است این مسیر دنبال شود؛ چرا که مردم گرفتار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه بند هجدهم از سیاست‌های کلی برنامه هفتم ارتقای سلامت اجتماعی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و فساد رفتاری و اجتماعی است، افزود: در این خصوص مقام معظم رهبری فرمودند برای این موضوعات برنامه‌ریزی شود.

آیت الله دژکام در خطبه دوم تصریح کرد: از روزی که طوفان الاقصی شروع شده است و مردم مظلوم فلسطین هر روز دارند کشته می‌شوند، کودک و جوان و پیر، زن و مرد فجیعانه به قتل می‌رسند و هیچکس در این دنیا نیست که به داد آن‌ها برسد و در استان‌های مختلف کشور به صورت نوبتی هر هفته چند استان راهپیمایی می‌کنند و این جرم‌ها و جنایات را محکوم می‌کنند و این هفته در فارس است و شورای هماهنگی تبلیغات برنامه‌ریزی کرده است تا بعد از نماز عصر این حرکت انجام شود و محکومیت این ظلم و جنایت را باید مرتب فریاد بزنیم.

وی با اشاره به اینکه اینجا شهری است که شاعر آن فرموده «تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی»، خاطر نشان کرد: ما غم مردم فلسطین را مثل غم بچه‌های خود می‌دانیم و ناراحتیم و مردم ما اشک می‌ریزند و مؤمنین نمی‌توانند صحنه‌های فلسطین را نگاه کنند و رنج زیاد است و باید مکرر اعلام شود و این حرکت بسیار خوبی است که هر هفته در ایران این تظاهرات برگزار شود تا با فریادهای بلند برائت و محکومیت جنایت خبیثانه اسرائیلی‌ها اعلام شود.

کد خبر 773050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم حسینی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    اگر بگذارند ، مرد عمل با انتخاب مردم ب میدان آمده است ... اگر بگذارند !!!!!
  • رضا رضایی US ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام، حرف های قشنگ میزنی، اگر چوب لای چرخ نگذارید حتما مردش هست که به وعده اش بیش از انتظار عمل کند...
  • علی FR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    مرد عمل هست اگر بگذارند