تداوم روند تدریجی افزایش دما در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: از یکشنبه علاوه‌بر روند تدریجی افزایش دما و تداوم هوای گرم، احتمال انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل روابط عمومی هواشناسی استان، زهرا عنایتی در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها، برای امروز افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق نیمه شمالی استان رگبار باران توأم با وقوع رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ این شرایط برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشدید شده و با احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده پدیده جوی غالب در استان به ویژه در نیمه جنوبی و برخی نواحی غرب خراسان رضوی افزایش شدت وزش باد است که در مناطق بادخیز گاهی شدید و توأم با خیزش گرد و خاک، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین از یکشنبه علاوه‌بر روند تدریجی افزایش دما و تداوم هوای گرم، احتمال انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، فریمان با ۱۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و سرخس با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان‌رضوی بوده‌اند و نوسانات دمایی کلانشهر مشهد در همین مدت، بین ۲۳ تا ۳۴ درجه ثبت شده است؛ همچنین امشب میانگین دمایی مشهد بین ۲۲ تا ۳۴ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 773028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    1 0
    درود ، چرا در گزارشات به تاریخ اهمیت داده نمی‌شود! مثلاً نمی‌گویید شنبه سی ام تیرماه و یا دوشنبه و سه‌شنبه آینده یکم و دوم امردادماه!!؟ چرا!؟ لطفاً پاسخ بفرمایید. سپاسگزارم.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 0
      سلام علیکم به تاریخ انتشار خبر دقت فرمایید ، مورد شما هم حتما لحاظ می شود.