صدور هشدار زرد هواشناسی/ رگبار و رعدوبرق در راه قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت فردا در پاره‌ای مناطق استان شاهد رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زردرنگ شماره ۱۶ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: از اواخر وقت امروز (جمعه) تا اواخر وقت فردا (شنبه ۳۰ تیر) در پاره‌ای مناطق استان قزوین به ویژه ارتفاعات شاهد رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل ابرهای همرفتی و ناپایداری‌های محلی به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و شب افزود: لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی از اثرات بارش‌های رگباری خواهد بود و به همین خاطر رعایت احتیاط لازم هنگام رانندگی در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری به رانندگان توصیه می‌شود.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالارفتن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خبر داد و گفت: بنابراین مردم باید از اتراق در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها اجتناب کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین احتمال خسارت خوردن به محصولات کشاورزی وجود دارد و به همین خاطر اتخاذ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی ضروری است؛ به ویژه اینکه با توجه به وزش شدید باد لحظه‌ای باید نسبت به محکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال خسارت دیدن سازه‌های سبک و موقت باید نسبت به مستحکم کردن تابلوهای تبلیغاتی هم اقدام شود و در ضمن سازمان‌های راهداری و خدمات‌شهری شهرداری‌ها باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار بگذارند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین به احتمال خیزش گردوخاک و غبار محلی هم اشاره کرد و گفت: در ضمن با توجه به بارش باران و وزش بادهای شدید صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع باید به صورت جدی رعایت شود.

کد خبر 773027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.