آفرین‌واره زمینه استفاده از تجربیات مشترک را برای ‌عکاسان فراهم ساخت

عکاس بحرینی در دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» گفت: آفرینواره زمینه استفاده از تجربیات مشترک را برای عکاسان فراهم ساخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، عیسی ابراهیم علی‌محمد امروز _جمعه بیست‌ونهم تیر_ در حاشیه آفرین‌واره راوی عشق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آفرینواره از این جهت که جمعی از عکاسان خارجی در کنار هم بودیم برای من خیلی با ارزش بود.

وی با اشاره به اینکه آفرینواره زمینه استفاده از تجربیات مشترک را برای عکاسان فراهم ساخت، افزود: یکی از نکات جالب مراسمات عزاداری زنجان، نذورات قربانی بود که تاکنون در بحرین ندیده بودم.

عکاس بحرینی با اشاره به حضور عکاسان در مراسم تعزیه‌خوانی و همچنین دو دسته عزاداری بزرگ زنجان ادامه داد: تعزیه زنجان نسبت به تعزیه بحرین و عربستان سعودی بسیار متفاوت است و سوژه‌های خوبی برای عکاسی دارد که از جمله آن حضور باشکوه مردم در این مراسم بود.

عیسی ابراهیم علی محمدی با اشاره به اینکه برای اولین بار بود که در زنجان و در این مراسم حاضر می‌شدم و آمادگی شکار برخی از سوژه‌های عکاسی را نداشتم، اضافه کرد: سال آینده نیز به ایران سفر خواهم کرد تا سوژه‌های دیگر از شهرهای یزد و بیجار را عکاسی کنم.

هوش مصنوعی ابزاری برای تولید عکس‌های خلاقانه است

در ادامه نیز مصطفی رضایی عکاسی از کشور افغانستان با اشاره به سوژه‌های ناب عکاسی در مراسمات عزاداری زنجانی‌ها اظهار کرد: با استفاده از هوش مصنوعی که این روزها بسیار کاربردی شده است؛ می‌توان عکس‌های جالبی خلق کرد.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در حوزه دوربین‌ها تنظیمات جدیدی ایجاد کرده است، افزود: تنظیمات مبتدی وجود داشت که در حال بروز شدن است.

مصطفی رضایی با اشاره به اینکه بعدها شاید چند سال دیگر دوربین‌ها در شرایطی باشند که نقطه فوکوس نداشته باشند و تمام تصویر ما فوکوس باشد، عنوان کرد: این فقط از عهده هوش مصنوعی برمی‌آید.

این عکاس افغانستانی همچنین به نمایش مستندی از زنان افغان با اشاره به نمایش زنان افغان آینده در جایگاه‌های بلند اجتماعی و سیاسی قرار دارند و برگرفته از آرزوهای دختران افغان بیان کرد: این مستند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ساخته شده است که با انتحاری کشته شدند و در حال آمادگی برای کنکور بودند.

مصطفی رضایی ادامه داد: این مجموعه آینده آن‌ها که طبق آرزوهای آن‌ها است که توسط هوشمند مصنوعی تولید شده است.

کد خبر 773007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.