خرید مباشرتی گندم در زنجان آغاز شد

مدیرکل تعاون روستایی استان زنجان گفت: خرید مباشرتی گندم در زنجان آغاز شد.

عبداله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: ایجاد روستا بازار برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کمک به تنظیم بازار با ظرفیت بالای شبکه تعاونی‌های استان زنجان به عنوان بازوی اجرایی دولت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد روستا بازار موجب اتصال زنجیره‌ای و برخط مراکز روستا بازارها به یکدیگر و ایجاد مراکز پشتیبانی منطقه‌ای روستابازار می‌شود، افزود: علاوه بر این ایجاد بازارهای روستایی موجب چابک‌سازی فعالیت‌های بازرگانی، برندسازی محصولات کشاورزی و پروتئینی خواهد شد.

وی همچنین از آغاز خرید مباشرتی گندم در استان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۸۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است که ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی است.

جعفری افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴ مرکز خرید استاندارد متعلق به تعاون روستایی در سطح استان زنجان با پراکندگی مناسب در نقاط گندم خیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری هر کیلو گندم از کشاورزان به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود، یادآور شد: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند، به ازای هر تن گندم تحویلی ۱۵۰ هزار تومان کمک هزینه حمل و نقل دریافت خواهند کرد.

کد خبر 773006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.