اجرای پروژه‌های محله‌محور در حصه، اطشاران و مصلی/ لزوم مشارکت شهروندان در امور شهر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمتربرخوردار بودن بعضی محلات این منطقه، محله‌های حصه، اطشاران و مصلی برای اجرای پروژه‌های محله محور مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در حاشیه برگزاری میز خدمت منطقه ۱۰ شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور حجت‌الاسلام مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان به‌منظور بررسی مشکلات شهروندان در مسجد امام حسین (ع) محله هفتون برگزار شد، اظهار کرد: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یکی از بزرگترین مناطق شهر اصفهان به‌لحاظ وسعت و جمعیت به شمار می‌رود، به‌طوری که ۲۵۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و حجم فعالیت‌ها نیز زیاد است.

وی با اشاره به بودجه و اعتبارات سال جاری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: بودجه این منطقه در سال جاری بالغ بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی لازم، بودجه را توسط شهروندان محقق و پروژه‌های متعدد عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی را اجرایی کنیم، زیرا بودجه شهرداری از منابع دولتی تأمین نمی‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از سیاست‌های دوره ششم مدیریت شهری اصفهان محله محوری و توجه به محلات کمتربرخوردار شهر بود که هر کدام از مناطق شهرداری هر سال دو تا سه محله را به‌عنوان محله هدف اعلام می‌کنند تا اقدامات عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی برای ارتقای کیفی آن‌ها انجام شود.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به کمتربرخوردار بودن بعضی محلات این منطقه، محله‌های حصه، اطشاران و مصلی برای اجرای پروژه‌های محله محور مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی پروژه‌های شاخص عمرانی در این منطقه در حال اجرا است که از جمله آن‌ها می‌توان به زیرگذر حصه، احداث خیابان اطشاران، احداث پارکینگ عمومی محله مصلی، تملک خیابان کشاورز با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، احداث خیابان و فضای سبز گرکان اشاره کرد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته احداث خیابان شهید رئیسی، میدان مدرس و میدان عروج را در مجاورت محله حصه داشتیم که اجرای این پروژه‌ها فضای آن محدوده از منطقه را متحول کرده است؛ علاوه بر این، پروژه‌های متعدد بزرگ و کوچک عمرانی دیگر در جای جای این منطقه در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در امور شهر اظهار کرد: شهر یک موجود زنده است و شهرداری به تنهایی قادر به انجام فعالیت‌ها نیست، بنابراین اگر مشارکت و همراهی شهروندان را نداشته باشیم، اقدامات ما راه به جایی نخواهد برد.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه برای افزایش شادابی، فضای سبز و روشنایی معابر منطقه اقداماتی در حال انجام است، افزود: از مشارکت شهروندان برای برگزاری رویدادهای مشارکتی در مناسبت‌های ملی و مذهبی استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات در قالب اطلس برنامه‌ریزی شده است تا با انجام اقدامات لازم در این راستا گام برداریم.

کد خبر 772984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.