در نظام جمهوری اسلامی هدف رسیدن به قدرت نیست بلکه خدمت به مردم است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب اشاره کردند باید رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود زیرا در جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی هدف رسیدن به قدرت نیست بلکه خدمت به مردم است بنابراین باید سعی شود با هدف خدمت به مردم در راستای ارزش‌های انقلاب، شهدا، منویات امامین انقلاب حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی ظهر امروز _جمعه بیست‌ونهم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: بسیار مناسب است در این ایام شهادت پیام‌آور تاریخ عاشورا یعنی امام سجاد (ع)، سفارش به تقوایی الهی را از ایشان بشنویم، در کتاب تحف العقول حدیثی نقل شده که امام سجاد (ع) هر جمعه‌ای شیعیان و اصحابش را به این مطالب سفارش می‌کردند که فرازهایی را از عرض می‌کنم.

وی افزود: ایشان می‌فرمودند ای مردم تلاش کنید تقوایی الهی به دست آورید و بدانید همه ما به سوی خداوند باز می‌گردیم، این مسئله اساسی جهان خلقت است بنابراین هرکس عملی را انجام داد در قیمت در محضر او خواهد بود و اگر عمل زشتی را انجام داده باشد آرزو می‌کند کاش بین من و این اعمال فاصله زیادی بود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ایشان به اینجا می‌رسند که آخر تنها تو را تنها در قبر می‌گذارند و خودت هستی و خودت، وقتی تنها در قبر ماندید دو ملک مقرب الهی نکیر و منکر سوالاتی می‌پرسند و امتحانات شدیدی دارید و این تعبیر ایشان است که امتحان شب اول قبر مشکل است.

حجت‌الاسلام محمودی بیان کرد: این سوالات شاید به نظر ساده بیایند اما امام می‌فرمایند اولین سوالی که ملک مقرب الهی دارند این است که خدای تو کیست و چه خدایی را عبادت می‌کردی؟ ممکن است من و شما فکر کنیم ساده است و همه جواب را میدانیم اما این از مشکل‌ترین سوالات است، کسی که خدای هوای نفسش بوده و هزاران خدای دیگر در زندگی داشته اینجا نمی‌تواند جواب بدهد.

وی عنوان کرد: از حضرت امام رضوان الله نقل می‌شود که این مطلب را هرساله می‌فرمودند که عده‌ای این سوالات شب اول قبر را که نمی‌توانند جواب بدهند بعد از سالیان سال که معذب در جهنم شدند تازه یادشان می‌آید جواب سوال اول و دوم چه بود. سوال دوم این است که پیغمبرت که بود؟ و ممکن است همه بلد باشیم ولی سخت است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: سوالات بعدی این است که دینی که پایند به آن بودی چیست؟ امام و رهبری که بود؟ تابع که بودی؟ این‌ها سوالات اساسی بنیادین دین است که ملک الهی مطرح می‌کنند و امیدواریم شناخت درستی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: وقتی انسان این روایات را می‌خواند به یاد آن حدیث حضرت علی (ع) می‌افتیم که فرمودند شبی که زهرای مرضیه را غسل دادیم و مخفیانه دفن کردیم من ساعت‌های بالای سر قبرشان ماندم و تمام غم‌ها در دلم جمع شده بود، به جایی رسید که آن دو ملک آمدند چرا که مکلف هستند و اگرچه مقام حضرت زهرا بسیار فراتر از این‌هاست ولی آمدند و آنچه که سوال می‌کردند و حضرت زهرا جواب می‌داد من می‌شنیدم، ایشان سوال درمورد خدا جواب دادند و درمورد پیغمبر فرمودند پدرم بود.

وی ادامه داد: در پاسخ به سوال امام شما که بود فرمودند همین مرد غریبی است که بالای قبرم نشسته و زار زار گریه می‌کند امام من بود؛ وقتی انسان این غربت علی را نگاه می‌کند به یاد ظلم و ستمی می‌افتد که هنوز ادامه دارد و اساس آن از همانجا شروع شد و به واقعه عاشورا منجر شد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: در آستانه هفته گرامیداشت بهزیستی هستیم که برای کسانی که در این سازمان خدمت می‌کنند آرزوی توفیق داریم و امیدواریم این سازمان به اهداف بلندپایه خود برسد.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار کرد: در رابطه با انتخابات بعد از شهادت رئیس جمهور عزیزمان که غیرمنتظره بود، معمولاً انتخابات ریاست جمهوری گاهی از یکسال تا ۶ ماه قبل زمینه سازی می‌شود اما این بار فشرده برگزار شد و در این مدت کوتاه انتخابات ریاست جمهوری سالم، با امنیت کامل و همراه با صیانت از رأی مردم برگزار شد که البته با شهادت دو تن از نیروهای انتظامی در سیستان همراه شد، اما کاملاً فضای رقابتی شکل گرفت که رهبر معظم انقلاب هم به ملت عزیز ایران اسلامی و رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اشاره کردند اکنون رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرد سالاری دینی هدف رسیدن به قدرت نیست بلکه خدمت به مردم است بنابراین باید سعی شود با هدف خدمت به مردم در راستای ارزش‌های انقلاب، شهدا، منویات امامین انقلاب حرکت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب ۴۳ انتخابات داشته‌ایم و مردم سالاری دینی به این صورت تبلور پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی رقابت باید به هنجار رفاقتی برای خدمت به مردم تبدیل شود و امیدواریم با همت و حضور شما مردم در صحنه‌های ارزشی بتوانیم در همه صحنه‌ها به قله‌ای که باید، برسیم.

وی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی گفت: به واسطه سکوت مجامع بین‌المللی، رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان مقاومت صدها فلسطینی را به شهادت می‌رساند و برای آزادی ۴ اسیر، ۴۰۰ نفر را به شهادت رسانده است، با کدام منطق؟ این‌ها با چراغ سبز آمریکا این کار را می‌کنند و می‌گویند ما در ترور فرماندهان به آن‌ها کمک می‌کنیم، اما سردمداران رژیم صهیونیستی و آمریکا بدانند همانطور که جنگ در عراق و افغانستان با صرف صدها میلیون دلار ناکام ماند و در سوریه هم به اهدافشان نرسیدند؛ یقیناً در اینجا هم به همین صورت خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یقیناً ترکیب ترور و کشتار مردم مظلوم فلسطین راه به جایی نمی‌برد و این تاکتیک هم مانند دیگر تاکتیک‌های آن‌هاست.

کد خبر 772973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.