کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لوازم خانگی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با شگرد فروش لوازم خانگی برند اصلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای استان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آنها در شبکه اجتماعی تلگرام به واسطه فروش لوازم خانگی، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مالباخته‌ها پس از اینکه در شبکه اجتماعی تلگرام با آگهی فروش لوازم خانگی با برند معتبر و زیر قیمت بازار مواجه می‌شدند با ورود به کانال مربوطه اقدام به خرید کالای مورد نظر خود و واریز مبلغ درخواستی به حساب اعلامی کردند، اما پس از گذشت دو ماه هیچ کالایی برای آنها ارسال نشده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا متهم در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

مرتضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام تعریف شده نیست، به منظور پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری خریدهای آنلاین خود را از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی که مجوز فروش اینترنتی دارند انجام دهید و به مدت فعالیت و اعتبار نماد توجه کنند.

وی گفت: فروشندگان کالا و خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی مانند دیوار نیز معاملات را به صورت حضوری انجام دهند و قراردادی منطبق بر مشخصات هویتی خریدار در دست داشته باشند تا احتمال کلاهبرداری و ضرر و زیان معاملات فضای مجازی به حداقل برسد، همچنین شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی با کارشناسان در میان گذارند.

کد خبر 772944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.