به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عیسی خادمی امشب_پنجشنبه بیستوهشتم تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سه ماهه سالجاری بیش از یک میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابهجایی انجام شد، اظهار کرد: این میزان جابهجایی مسافر در قالب بیش از ۲۳۷ هزار سفر انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی سفر بودیم.
وی با اشاره به اینکه سیاست این اداره کل، جابهجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها و ناوگان عمومی انجام میشود، افزود: فعالیت غیر مجاز سایتها و اپلیکیشنهای اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و… در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت: توصیه میشود هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفهای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفهای هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.
خادمی یادآور شد: در بخش جابهجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است به گونهای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه میشود و لزوم ارتقای ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
وی با بیان اینکه در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند، خاطرنشان کرد: در مازندران ۲۲۱ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتها و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
نظر شما