مجازات‌ها متناسب با جرم و بازدارنده نیست

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اصلی‌ترین موضوعی که حقوق شهروندی را تحت شعاع قرار داده عدم تناسب مجازات‌ها به جرم است، از مجلس انقلابی انتظار می‌رود به طور جد این موضوع را در دستور کار قرار دهد، در حقیقت قانون باید متناسب با جرم‌ها تصویب شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار قاسم رضایی، امروز _ پنجشنبه بیست‌وهشتم تیر_ در آئین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: کسی که سلاح سرد حمل می‌کند قانون برای این مسئله مشخص است اما باید مجازات‌ها متناسب با جرایم باشد، حتی داشتن سلاح گرم خود جرم است اما جرمی که مجازات آن برای دیگران بازدارنده باشد.

وی افزود: آنچه دغدغه مردم بوده آرامش است که در بسیاری از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری وجود دارد، از طرفی به طور مثال وقتی سارقی دستگیر می‌شود باید مجازات‌ها تأثیرگذار باشد، زیرا این دغدغه مردم است، بنابراین باید اعمال قانون محکم و باید متناسب با جرم اتفاق بیفتد.

جانشین فرمانده انتظامی تصریح کرد: در کشور ما امروز مشکل‌دارترین و اصلی‌ترین موضوعی که حقوق شهروندی را تحت شعاع قرار داده عدم تناسب مجازات‌ها به جرم است، از مجلس انقلابی انتظار می‌رود به طور جد این موضوع را در دستور کار قرار دهد، در حقیقت قانون باید متناسب با جرم‌ها تصویب شود.

رضایی اضافه کرد: در سال جاری در کنار اقدامات انتظامی، اتفاقی که برای شهید جمهور افتاد و برگزاری انتخابات، کار بسیار سنگینی بود. در انتخابات سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیروی انتظامی در آماده‌باش کامل بودند که بهترین انتخابات صورت گرفت.

وی گفت: سردار امان‌اللهی بیش از ۴۰ سال لباس خدمت مقدس را بر تن کرد و در استان‌های مختلف خدمت داشت و اگر ایشان در صحنه موفق است به دلیل همراهی همسر و خانواده ایشان است‌.

کد خبر 772880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.