صدور هشدار زرد هواشناسی در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران به تشریح وضعیت آب‌وهوای این استان در روزهای پایانی هفته جاری پرداخت.

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به وضعیت جوی مازندران اظهار کرد: با شکل‌گیری جریان‌های همرفتی هشدار سطح زرد در این استان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از امروز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات استان رگبار باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ شاهد هستیم، افزود: بر اساس این هشدار با جاری شدن سیلاب به صورت محلی و نقطه‌ای، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی مواجه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه‌ابری و از اواخر وقت با افزایش ابر و به‌ویژه در ارتفاعات با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

اسدی تاکید کرد: هواشناسی توصیه کرد که شهروندان اتراق نکردن و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیمه‌ابری تا ابری همراه با کاهش شدت گرما و در برخی ساعات با رگبار و رعدوبرق پراکنده و با وزش باد و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود، افزود: داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بندرامیرآباد بهشهر با ثبت دمای ۳۴.۱ و دلیر چالوس با ۲۰.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

این مسئول با اشاره به وضعیت جدی دریای خزر خاطرنشان کرد: وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی و فعالیت دریایی توصیه نمی‌شود.

کد خبر 772845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.