افتتاح مرکز تحقیقات جمعیت‌شناسی در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقات جمعیت‌شناسی استان خبر داد و گفت: این مرکز در پاسخ به نیازهای پژوهشی استان راه‌اندازی می‌شود.

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقات جمعیت شناسی استان خبر داد و اظهار کرد: در پاسخ به نیازهای پژوهشی استان و منطقه در زمینه مسائل و مباحث تخصصی جمعیت، مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیت‌شناسی به‌عنوان یکی از مراکز پژوهشی و تحقیقات و فناوری یکشنبه هفته آینده افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای سیاست‌های کلان جمعیت و منویات مقام معظم رهبری درباره جوانی جمعیت که از اولویت‌های دانشگاه است، افزود: این مرکز با هدف انجام مطالعات جامع و دقیق در زمینه تغییرات جمعیتی، سلامت جمعیت و اجرای سیاست‌های جمعیتی در استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: این مرکز با بهره‌گیری از دانش و تخصص نخبگان، اساتید و صاحب‌نظران می‌تواند نقش مهمی در اجرای سیاست‌های جمعیتی و توسعه پایدار ایفا کند و مسیر استان برای تبدیل قطب پژوهشی شمال شرق کشور در این حوزه را هموار کند.

شاهین‌فر جمعیت و پویایی آن را مهم دانست و رسیدن به این پویایی را مستلزم برنامه‌ریزی دانست و تاکید کرد: اولویت کنونی ما شناخت عمیق و تخصصی از تحولات جمعیتی در استان و تدوین برنامه‌های جمعیتی مؤثر و پایدار برای رسیدن به جمعیت جوان است.

کد خبر 772749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.