قیمت زمین در شهرک صنعتی ایزدخواست مانع ورود سرمایه‌گذاران شده است

استاندار فارس در سفر به شهر ایزدخواست و بازدید از شهرک صنعتی این شهر گفت: امکانات مناسب و زمین خوبی برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهر تعیین شده، اما قیمت آن مانع ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری استان، محمدهادی ایمانیه در هشتاد و چهارمین سفر شهرستانی خود به شهر ایزدخواست، پس از ادای احترام به ۱۲۸ شهید مدفون این شهر، در جمع نمازگزاران حاضر در امامزاده سید علی (ع)، اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خواسته به حق مردم ایزدخواست است.

وی به بازدید خود از شهرک صنعتی و مجتمع کارگاهی این شهر اشاره داشت و افزود: امکانات مناسب و زمین خوبی برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهر تعیین شده اما قیمت آن مانع ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید از هر روش موجود برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و تشویق آنان به سرمایه‌گذاری در این شهرک استفاده کرد، ادامه داد: با تقسیط، کاهش قیمت زمین و یا مهلت تنفس تا زمان شروع به فعالیت واحد صنعتی و پرداخت اقساط پس از آن آغاز فعالین واحد، سه راهی است که می‌تواند به عنوان مشوق در نظر گرفته شود.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری این شهرستان مسئله قیمت زمین را رفع خواهیم کرد تا جلوگیری از مهاجرت جوانان به سایر شهرهای اطراف و ایجاد انگیزه و امید در آنان، با رفع مشکل زمین در این شهر، مسیر شود.

وی مسئله آب را یکی دیگر از مسائل مهم این شهر دانست و از اجرای عملیات انتقال آب، از خلیج فارس به شهرستان آباده اشاره و تصریح کرد: پیمانکار انتقال آب خلیج فارس به شمال استان اصالتاً متعلق به شهرستان آباده است و علاقه ویژه‌ای به این شهرستان دارد و در این راستا با پیمانکار گفت‌وگو خواهیم کرد تا نگرانی مردم در خصوص قیمت تمام شده آب کاهش یابد.

استانداری فارس در ادامه بر حل مسئله دامداری این شهر تاکید کرد و معاون هماهنگی امور عمرانی خود را مکلف کرد تا قیر مورد نیاز برای ورودی این شهر را با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأمین کند و اضافه کرد: باقیمانده مشکلات را به صورت مکتوب بررسی در شورای اداری شهرستان مطرح خواهم کرد تا نسبت به آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

ایمانیه بر ضرورت زمان‌بندی اجرای مصوبات تاکید و اظهار کرد: ایزدخواست همیشه مورد توجه مدیریت استان بوده و کماکان نیز هست و وضعیت این شهر نسبت به سابق فرق کرده، اما همچنان معتقدم تا آنچه شایسته مردم این شهر است فاصله داریم و در این خصوص با نماینده مردم شهرستان در مجلس برای ارتقا این شهر به بخش همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 772704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.