۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
هیئت متخلف کرجی لغو مجوز شد

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی از لغو مجوز هیئت کرجی که افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری آن حضور پیدا کردند خبر داد و گفت: مسول هیئت از سوی نهادهای انتظامی احضار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی در حاشیه نشست خبری دومین همایش علمی هیئت و آئین‌های مذهبی درخصوص فیلم منتشر شده از حضور افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری یک هیئت اظهار داشت: هیئت‌ها در دهه محرم نمی‌توانند برای همه مشکلات کشور اقدام داشته باشند اما در حد توان خود برای مشکلات برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گزارشی در خصوص اقدام خلاف حرمت هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم امسال نداشتیم، افزود: فیلم منتشر شده درخصوص هیئتی در شهرستان کرج است که متأسفانه اینگونه رفتارها از آن‌ها مسبوق سابقه است، به همین دلیل قبل از ماه محرم به این هیئت تذکر داده شد زیرا در خیابان مجلس عزاداری دارد.

حجت‌الاسلام باباخانی گفت: فیلم منتشر شده برای روز عاشوراست که بلافاصله با همکاری نیروهای انتظامی، مسئول هیئت احضار شد و سیر قانونی درخصوص برخورد با او در جریان است.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: اقدام صورت گرفته در این هیئت متأسفانه برنامه‌ریزی شده بود و با برنامه این فیلم تهیه و منتشر شد و به همین دلیل، مجوز هیئت لغو شد.

وی ادامه داد: تیم رسانه‌ای که در توزیع این فیلم فعالیت داشت و در فضای خارج از کشور بازنمایی شد، با برنامه‌ریزی شده اقدام کردند که از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی درحال شناسایی و برخورد است.

حجت‌الاسلام باباخانی با بیان اینکه در فضای نظارت بر عملکرد هیأت‌ها، شورای هیئت‌های مذهبی در هر شهرستان‌، به عنوان یک نهاد صنفی نظارت دارد، گفت: از طریق سامانه صدای هیأت هم مردم می‌توانند مشکلات و موضوعات مختلف را گزارش کنند. به این منظور افراد می‌تواند عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.

براساس این گزارش، فیلمی از فضای مجازی منتشر شده است که در پایان دسته عزاداری یک هیئت روز گذشته تعدادی از زنان با حجاب نامناسب به زنجیرزنی می‌پردازند.

کد خبر 772688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.