چاه غیرمجاز فعال در سمنان وجود ندارد

مدیر شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: چاه غیرمجاز در حال بهره‌برداری و فعال به واسطه اقدامات قضایی و با مشارکت فرماندهی انتظامی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حمید احسانی، امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در نشست مشترک با فرمانده انتظامی استان سمنان، اظهار کرد: سطح آبخوان‌ها در سمنان به طور میانگین سالانه ۷۰ سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند و گزارش‌ها نشان از وضعیت بحرانی سفره‌های آب زیرزمینی و ضرورت توجه به مدیریت مصرف است.

وی با بیان اینکه طبق آمارها در سال‌جاری، سمنان یکی از خشک‌ترین استان‌های کشور است، افزود: با وجود بارش‌ها، همچنان سمنان با خشکسالی مواجه است.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تاکید بر ضرورت فرهن‌گسازی در زمینه مدیریت مصرف آب، خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی می‌توان در راستای مدیریت مصرف آب، گام‌های مطلوبی برداشت.

احسانی با اشاره به لزوم توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی، تصریح کرد: طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی با هدف حفاظت از منابع آب زیرزمینی با اهتمام در سمنان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پرکردن چاه‌های غیرمجاز با هدف جلوگیری از مصرف غیرمجاز در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای سمنان قرار دارد، افزود: چاه غیرمجاز در حال بهره‌برداری و فعال به واسطه اقدامات قضائی و با مشارکت فرماندهی انتظامی وجود ندارد.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به نقش مهم نیروهای نظامی و انتظامی در زمینه برخورد با افراد متخلف و متصرف در بخش آب، اظهار کرد: تلاش بر شناسایی و پلمپ چاه‌های غیرمجاز با کمک ارکان قضائی و نظامی انجام می‌شود.

احسانی خاطرنشان کرد: آمار چاه‌های غیرمجاز در کشور و بسیاری از استان‌ها قابل توجه است، اما در سمنان به خاطر سرعت عمل نیروهای قضائی و انتظامی، این چاه‌ها در اسرع وقت شناسایی و پلمپ می‌شود.

کد خبر 772655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.