رشد ۳۴ درصدی تولید جوجه‌ریزی در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید بیش از ۶۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی از رشد ۳۴ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدمهدی عباس‌زاده، بعدازظهر امروز_ چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در بازدید از واحدهای تولیدی مرغداری ساری در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از وضعیت تولید مرغ در استان اظهار کرد: در این مدت شاهد جهش تولید تمام عیار در این بخش با مشارکت مردم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای حفظ این ظرفیت و تداوم روند تولید، نیازمند حمایت از ایجاد بازار و صادرات مرغ هستیم، افزود: در یک سال گذشته، فعالان صنعت طیور مازندران با تمام توان وارد میدان شده‌اند و تلاش‌های آنان، تجلی فعل خواستن در بخش تولید استان بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان به عنوان محرک رشد تولید مرغ در سطح کشور تبدیل شده است و جوجه‌ریزی کل در مازندران تا این تاریخ بیش از ۶۳ میلیون قطعه بود در حالی که این رقم در سال گذشته در همین تاریخ حدود ۴۷ میلیون قطعه بوده است.

عباس‌زاده این افزایش را نشان‌دهنده رشد ۳۴ درصدی جوجه‌ریزی در استان دانست و مطرح کرد: در حال حاضر، بیشترین حمایت مورد نیاز این بخش، موضوع بازار و خرید تضمینی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ایجاد خط صادراتی و خرید تضمینی ثابت برای مرغ مازندران در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 772638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.