اجرای پروژه هوشمندسازی تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع پایانه مهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران به‌صورت پایلوت برای هوشمندسازی توسط شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور انتخاب شده است که مناقصه این طرح برگزار و توسط شرکت دانش‌بنیان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی تأسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: تهیه اسناد قرارداد هوشمندسازی مطابق با اسناد بالادستی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور از جمله دستورالعمل ملاحظات امنیتی شبکه صنعتی و مستر پلان اسکادا ابلاغی از طرف شرکت مهندسی آبفای کشور تدوین شده است.

وی افزود: اسناد پروژه هوشمندسازی تأسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران به روش EPC و از طریق تأمین مالی فاینانس تهیه و طرح مذکور مورد تأیید کمیته تله‌متری شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفای شهرستان ایلام اضافه کرد: با توجه به الزام قانونی مبنی‌بر به‌کارگیری مشاور برای نظارت بر اجرای پروژه، مناقصه این طرح برگزار و توسط شرکت دانش‌بنیان اجرا می‌شود.

محمدی با بیان اینکه اجرای پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است، ادامه داد: به‌منظور اجرای دقیق طرح هوشمندسازی شبکه توزیع، GIS کامل شبکه توزیع و انشعابات مشترکان، تحلیل هیدرولیکی شبکه توزیع از طریق نرم افزار waterGems ( واتر جیمز)، جانمایی شیرآلات فشارشکن روی شبکه توزیع با استفاده از تحلیل هیدرولیکی و در نهایت تله متری و تله کنترل تمام تأسیسات آبرسانی منطقه برای مانیتورینگ از مرکز الزامی است.

کد خبر 772535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.