خیر زنجانی با ۳۰۰ میلیون تومان، ۶ زندانی را آزاد کرد

مدیرعامل ستاد دیه استان زنجان گفت: به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی خیر زنجانی، شش زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد.

علاءالدین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: به همت ستاد دیه در روزهای سوگواری محرم، پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی» اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با همکاری هیئت‌های عزاداری و مسئولان تکایای سیار و حسینیه‌های تاریخی در نظر دارند در قالب برپایی پویشی با عنوان «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» زمینه رهایی این افراد محکوم مالی اولویت‌دار را که به‌دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد گرفتار بند شده‌اند فراهم و در ایام محرم و صفر زمینه بازگشت آن‌ها را به آغوش جامعه فراهم می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری، ۱۰۶ زندانی دارای بدهی مالی آزاد شده‌اند، افزود: بدهی این افراد ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن از طریق قبولی اعسار، آورده محکوم، گذشت شاکی و کمک ۱۲۷ میلیارد ریالی ستاد دیه استان فراهم شده است.

کریمی با اشاره به اینکه به تازگی نیز به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی یکی از خیران همیشگی ستاد دیه ۳۰۰ میلیون تومان برای آزاد شش زندانی اهدا کرده است، اضافه کرد: امورات مربوط به آزادی این زندانیان در حال انجام است.

وی از خیران خواست که کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۲۲۴۱۳۷۳۹۷۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۳۶۲۶ به نام ستاد دیه استان نزد بانک ملی واریز کنند.

کد خبر 772531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.