واگذاری ۷ میلیون متر مکعب پساب به صنایع برای نخستین بار در کشور

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه آبفای کشور گفت: در سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار در تاریخ کشور پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب تهران در بازار بورس عرضه شد و در نخستین عرضه پساب در بورس انرژی، هفت میلیون متر مکعب پساب در اختیار صنایع قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، مسعود باقرزاده با اشاره به آخرین وضعیت عرضه پساب در بورس اظهار کرد: ۱.۶ میلیارد متر مکعب پساب تولیدی کشور است که تا کنون توانسته‌ایم هفت میلیون مترمکعب را به صنایع واگذار کنیم.

وی افزود: اولویت نخست ما در تولید و تأمین پساب برای صنایعی است که از قبل تخصیص آب داشتند، بنابراین طبق قانون تخصیص آب آن‌ها را لغو و پساب تأمین می‌کنیم که در یک افق چندساله درصد قابل توجهی از آب شرب از صنایع کسر و با جایگزینی پساب بتوانیم آن را در اختیار شرب قرار دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب تصریح کرد: تکمیل تصفیه‌خانه‌ها حتی اگر برای صنایع هم مصرف نداشته باشند، برای تغذیه آبخوان‌ها و جریان‌های زیست‌محیطی با توجه به کیفیتی که پساب دارد، می‌تواند مفید باشد و کمکی برای تعادل زیست‌محیطی در کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست کارگروه کشوری و کارگروه‌های برنامه‌ریزی و آمار در مناطق مرکزی و جنوب شرقی در سه ماهه گذشته گفت: این جلسات در مناطق دیگر کشور نیز به‌زودی انجام خواهد شد. بررسی برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی آن از جمله محورهای نشست کارگروه کشوری و کارگروه‌های برنامه‌ریزی و آمار است که با هم‌فکری همکاران به راهکارهای خوب و مناسبی برای استفاده از این ظرفیت رسیده‌ایم و امیدوارم که بتوانیم هرچه زودتر از آن‌ها برای پیشبرد اهداف مجموعه استفاده کنیم.

باقرزاده عنوان کرد: جلسه کارگروه اقتصادی شرکت مهندسی با موضوع بررسی عملکرد قرارگاه‌های تأمین مالی شرکت‌های آب و فاضلاب هم برگزار شد تا مشکلات و مسائل مهم مطرح شود و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق و منظمی صورت پذیرد.

وی از بارگذاری اسناد و مدارک برای ارزیابی عملکرد دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب در سامانه شهید رجایی خبر داد و افزود: امیدواریم با سعی و تلاشی که در سال ۱۴۰۲ در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه شرکت آب‌وفاضلاب انجام شد رتبه برتر در سامانه شهید رجایی در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

کد خبر 772527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.