برخورد آلمان با متخلفان زباله به روش یورو ۲۰۲۴

ایالت بادن‌وورتمبرگ از سنسورها همچنین کارت‌های زرد و قرمز برای شناسایی سطل‌های زباله ارگانیک که به‌درستی تفکیک نشده‌اند، کمک خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بازی‌های یورو ۲۰۲۴ الهام‌بخش آلمان برای مقابله با متخلفان شهری در رابطه با زباله است. این کشور به دنبال تنبیه ساکنانی است که هنوز فلز، شیشه و پلاستیک را داخل سطل زباله‌های ارگانیک قرار می‌دهند. سطل زباله‌های ارگانیک ایالت بادن-وورتمبرگ همچنین با نصب حسگرهای کامیونی که اقلام غیرارگانیک را در ظروف نامرتبط تشخیص می‌دهند، از فناوری در این زمینه استفاده خواهد کرد.

استفاده از کارت‌های زرد و قرمز برای نشان دادن اینکه ساکنان در حال انجام نادرست تفکیک زباله هستند، بخشی از دوره مهلت برای ارتقای آگاهی و آموزش در مورد این موضوع بوده است.

اگر در اولین بازرسی آلاینده‌هایی پیدا شد، سطل زباله دوباره خالی می‌شود اما یک برچسب زرد نیز برای نشان دادن خطا به آن داده می‌شود. با این حال، اگر در طول مجموعه دوم تخلفی مشاهده شد، سطل خالی می‌ماند، سپس با یک برچسب قرمز علامت‌گذاری می‌شود.

کارت‌های زرد و قرمزی که شهرداری‌ها در این منطقه بادن-وورتمبرگ استفاده می‌کنند، احتمالاً تا مدت‌ها باقی خواهند ماند، زیرا یادآوری هشداری به ساکنان برای انجام کارهای بیشتر و بهتر است و اینکه دسته‌بندی صحیح و دفع زباله بخشی از رویکردی است که موجب می‌شود مفهوم شهروندی خوب ایجاد شود.

با این حال، بررسی دستی هر کانتینر، کار کارکنان مدیریت زباله را سخت‌تر می‌کند و روند تفکیک را کندتر می‌کند و باعث ایجاد مواردی مانند ترافیک می‌شود. به همین دلیل است که از ماه آگوست، کامیون‌های زباله مجهز به حسگرهایی خواهند بود که می‌توانند تشخیص دهند که آیا سطل زباله ارگانیک حاوی مواردی همچون فلز، شیشه و پلاستیک است یا خیر.

کد خبر 772485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.