خوشه ستاره‌ای Messier 55 را رصد کنید

خوشه ستاره‌ای Messier 55 چهارشنبه حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خوشه ستاره‌ای Messier 55 چهارشنبه _بیست‌وهفتم تیر_ در قدر ۶.۳ در صورت فلکی قوس طی هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قابل مشاهده است، این خوشه ستاره‌ای حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

خوشه ستاره‌ای Messier 55 از اصفهان از ساعت ۲۲:۲۱ تا ۰۱:۴۴ قابل مشاهده است، به‌طوری که حدود ساعت ۲۲:۲۱، زمانی که تا ارتفاع ۲۱ درجه از افق جنوب شرقی بالا می‌رود، قابل دسترس خواهد بود، سپس ساعت ۰۰:۰۲ حدود ۲۶ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۰۱:۴۴ نیز از دسترس خارج می‌شود.

غیبت قمری آنتارس

ماه چهارشنبه، بیست‌وهفتم تیر از مقابل ستاره آنتارس (آلفا اسکورپی) عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند که از جنوب صحرای آفریقا قابل مشاهده است، این پدیده از اصفهان رؤیت نمی‌شود، این غیبت فقط در بخشی از جهان مشخص است، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است؛ از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق افراد در زمین، به دلیل اختلاف منظر بزرگ آن متفاوت است.

کد خبر 772438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.