اجتماع عزاداران حسینی در روز عاشورا در استان مرکزی

عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان مرکزی همزمان با سالروز عاشورای حسینی در غم مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ‌و سوگ یاران با وفایش غرق در عزا و ماتم هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مردم ولایتمدار استان مرکزی امروز _سه‌شنبه بیست و ششم تیر_ در روز عاشورا با حضور در اجتماعات، امکان مقدس، امامزادگان و حسینیه‌ها و اجتماعات با ذکر مصیبت مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س) به یاد مظلومیت سالار شهیدان و واقعه جان‌سوز کربلا اشک ماتم ریختند.

آئین عزاداری روز عاشورا در نقاط مختلف استان مرکزی هم اینک در حال برگزاری است.

سخنرانان هم درباره ویژگی‌های شخصیتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فلسفه قیام عاشورا سخنرانی کردند.

آئین‌های ویژه شب عاشورای حسینی و ابراز عشق و ارادت و وفاداری به آرمان والای حضرت سید الشهدا (ع) در جای جای دیار آفتاب برگزار شد.

مردم اراک با به راه انداختن دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و محلات و مراسم جمعی، در عزای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش، با سینه زنی، زنجیر زنی و نوحه خوانی عزدارای کردند.

خیابان‌های اصلی شهر اراک در این لحظات مملو از جمعیت عاشقی است که ندای «یا حسین» و «یا مظلوم دشت کربلا» سر داده‌اند و کوچک و بزرگ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام (ص) بر سر و سینه می‌زنند.

عزاداران سوگوار در شهر اراک به یاد مظلومیت امام حسین (ع)، علمدار رشیدش حضرت عباس (ع)، ۷۲ نفر از یاران با وفایش و خواهر گرامیش حضرت زینب (س) در غم فرو رفته‌اند و ارادتمندان به آن حضرت سوگنامه فراق را زمزمه می‌کنند.

شهر اراک در روز عاشورای حسینی مملو از هیأت‌های عزاداری است و نوای طبل، سنج به همراه سینه زنی واحد و زنجیر زنی سنگین و ناله‌های مداحان اشک را به گونه‌های عزاداران جاری و تنوع هیأت‌های عزاداری جلب توجه می‌کند.

در حاشیه برگزاری پر شکوه مراسم عاشورا برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع آب خنک و شربت و نذری جلوه‌های دیگری از فرهنگ عاشورایی دوستداران اهل بیت (ع) را در شهر اراک و دیگر نقاط استان مرکزی به نمایش می‌گذارد.

امروز دل باختگان فرزندان عزیز خاتم پیامبران (ص) در شهرها و روستاهای استان مرکزی با شرکت گسترده خود در آئین‌های عزاداری و سوگواری بار دیگر پیوند ناگسستنی خویش را با پرچمدار نهضت عاشورا و یاران با وفایش تجدید می‌کنند.

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در استان مرکزی تا ظهر ادامه دارد و پس از آن عزاداران به یاد آخرین نماز سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

اجتماع عزاداران حسینی در روز عاشورا در استان مرکزی

کد خبر 772348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.