به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، معرفی هزینه ورودی پنج یورویی، از علاقه گردشگران برای بازدید از ونیز کم نکرده است. مقامات محلی با درک این موضوع که هنوز از نظر قیمتگذاری فضای بیشتری وجود دارد تصمیم گرفتهاند این مالیات را در سال آینده به ۱۰ یورو افزایش دهند.
هدف این کار در واقع کاهش تعداد بازدیدکنندگان سالانه این شهر مردابی به عنوان راهی برای کاهش اثرات اجتماعی، فرهنگی و زیستمحیطی است که به همراه دارد.
بیانگیزهسازی گردشگری
افزایش بیش از حد گردشگری به عوامل بسیاری مانند جهانی شدن، ظهور طبقه متوسط جهانی، افزایش تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی و حتی FOMO (ترس از دست دادن) مرتبط است. به عبارت دیگر، افراد بیشتری در سراسر جهان بازدید از مکانهایی مانند ونیز را بهعنوان یک کار ضروری در لیست گردشگری خود میبینند.
مشکل اینجاست در حالی که تقاضا به طور تصاعدی رشد میکند، فضای شهر ثابت و محدود مانده است. به همین دلیل است که مقامات به یکی از موانع کلاسیکی که علم اقتصادی فراهم میکند متوسل میشوند؛ گرانی یک رویکرد و کاهش علاقه.
به گفته سیمون ونتورینی، مشاور گردشگری شهر «ونیز هنوز خیلی ارزان است و روزهایی که بازدید از کل شهر بدون هزینه بود، دیگر گذشته است.»
مسئولان شهر امیدوارند که از ورودهای بیرویه به داخل شهر جلوگیری شود. اولین مرحله آزمایشی که شامل ورودی پنج یورویی بود اثرات بازدارنده چشمگیری را نشان نداد، اما با افزایش بلیت به ۱۰ یورو وضعیت تغییر خواهد کرد.
هزینه ورودی پنج یورویی فعلی فقط برای گردشگران در سفرهای یکروزه اعمال میشود، نه بازدیدکنندگانی که یک شب در ونیز میمانند یا ساکنان شهر. این طرح تاکنون دو میلیون یورو برای خزانه شهر- سه برابر بیشتر از انتظارات اولیه- درآمد داشته است.
نظر شما