مشارکت شهروندان  عامل مهم موفقیت برنامه‌های توسعه شهری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه سلسله مراتب مشارکت شهروندان به‌عنوان یکی از الزامات مدیریت شهری در موفقیت برنامه‌های توسعه شهری مؤثر است، گفت: موضوع مشارکت و ظرفیت‌های مردمی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌ها هر شهر تلقی می‌شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهروندان به‌عنوان نخستین دریافت‌کنندگان خدمات، حساسیت زیادی نسبت به محیط و محل زندگی خود دارند، از این‌رو مشارکت آن‌ها کمک زیادی به اداره شهر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در سطوح مختلف مورد نیاز است، افزود: استفاده از الگوهای تأمین مالی خرد از جمله سهامداری شهروندان در موضوع مشارکت اجرای پروژه‌های شهری از موارد نظام تأمین مالی است که کمک زیادی به شهر می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: برای نظارت و بررسی مشکلات شهر، شهروندان بهترین سرمایه برای نظارت بر پروژه‌های شهری هستند و به‌عنوان بازرسان افتخاری می‌توانند مشکلات را به مدیریت شهری منتقل کنند.

ابراهیمی گفت: مشارکت شهروندان از جمله مواردی است که در برنامه‌ریزی شهری نقش دارد و تمام مدیران شهری به این سرمایه آگاهی دارند، از این‌رو تلاش می‌کنند تا با ابزارهای مختلف از این ظرفیت بهره ببرند.

وی ادامه داد: موضوع مشارکت و ظرفیت‌های مردمی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌ها هر شهر تلقی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در سطوح مختلف از جمله تدوین برنامه، مشارکت شهروندان را در دستور کار خود قرار داده و نظرسنجی از آن‌ها درباره ایده‌آل‌های شهر پیگیری شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در نظام تأمین مالی که وجود دارد، منابع مالی در اختیار سازمان از درون یا بیرون سازمان تأمین می‌شود، گفت: بخشی از منابع مالی شهر، از شهر و بخشی دیگر از مسیر سرمایه‌گذاری یا کمک‌های دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: موضوع مشارکت شهروندان گستردگی زیادی دارد و باید در تمام سطوح از جمله اجرا، تدوین و نظارت در برنامه‌های شهری به چشم آید و این هدف بزرگی است که نیازمند افزایش الگوهای مدیران و آگاهی شهروندان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: در حوزه نظارت، سامانه ۱۳۷ را داریم که شهروندان می‌توانند مشکلات خود را با این این سامانه در میان بگذارند؛ این موضوع بخشی از مشارکت شهروندی است که کمک زیادی به سیستم شهری می‌کند.

ابراهیمی گفت: همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری برخی شهروندان در پروژه‌ها مشارکت و با این اقدام، خدمات و زیرساخت‌های شهری را تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه سلسله مراتب مشارکت شهروندان به‌عنوان یکی از الزامات مدیریت شهری در موفقیت برنامه‌های توسعه شهری مؤثر است، ادامه داد: آگاهی، رفتار و بازخورد شهروندان، کمک زیادی به مدیریت شهری در راستای تحقق اهداف می‌کند.

کد خبر 772231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.