قانون شهرداری‌ها برای ساختمان‌های نیمه‌کاره چه می‌گوید؟

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری در مواجهه با ساختمان‌هایی که به‌صورت نیمه‌کاره رها شده است، به استناد بند ۱۴ ماده قانون و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در مرحله نخست باید نسبت به اخطار کتبی لازم اقدام کند.

محمدجواد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل رها شدن پروژه‌های ساختمانی به صورت نیمه‌کاره، ناتوانی مالی سازندگان و شرایط اقتصادی در دوره‌های مختلف است.

وی افزود: بعضی ساختمان‌ها به دلایلی از جمله مشکلات حقوقی، قوانین موجود و ناتوانی مالی سازندگان پس از مدتی رها می‌شود.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: ساختمان‌های نیمه‌کاره در مناطق شهری کشور علاوه بر ناهنجاری‌های در حوزه ساخت‌وساز، آسیب‌های اجتماعی و خطرات زیست‌محیطی را به‌دنبال دارد.

نیکبخت گفت: این معضل همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری به‌ویژه در کلان‌شهرها بوده است و شهرداری برای تعیین تکلیف این ساختمان‌ها با قوانین قدیمی موجود و مشکلات حقوقی مواجه می‌شود، همچنین اقدام در این زمینه پیچیدگی‌های خاصی دارد.

وی ادامه داد: شهرداری در مواجهه با این ساختمان‌ها که به‌صورت نیمه‌کاره رها شده است، به استناد بند ۱۴ ماده قانون و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در مرحله نخست باید نسبت به اخطار کتبی لازم اقدام کند.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت مواجه شدن با بی‌توجهی مالک به اخطارها و هشدارهای ابلاغ شده، شهرداری در دومین مرحله می‌تواند نسبت به دیوارکشی، حصارکشی، رفع مزاحمت، ایمن‌سازی و رفع خطر اقدام کند.

کد خبر 772206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.