بازدید سالانه ۱۲۰ هزار نفر از مناطق گردشگری سمیرم

فرماندار سمیرم گفت: در طول سال معمولاً ۱۲۰ هزار نفر گردشگر وارد شهرستان سمیرم می‌شوند و از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی دیدن می‌کنند.

اصغر هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در طول سال معمولاً ۱۲۰ هزار نفر گردشگر وارد شهرستان سمیرم می‌شوند و از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی دیدن می‌کنند.

وی افزود: از کل ۱۲۰ هزار نفر، ۱۲ هزار نفر حدوداً در ایام نوروز در شهرستان حضور داشتند و بیش از ۶۰ درصد از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان شهریورماه به شهرستان سمیرم سفر می‌کنند.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: حدود بیش از ۳۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی به صورت رسمی اقامت دارند.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل بیماری کرونا حجم ورودی گردشگر کاهش داشت اما در سال‌های اخیر با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی، حضور گردشگر در شهرستان سمیرم رو به افزایش بوده و در ایام محرم خصوصاً در سال جاری از اول هفته تا آخر هفته با توجه به حضور گردشگران در شهرستان، واحدهای اقامتی تکمیل می‌باشند و تمهیدات لازم جهت حضور گردشگران اندیشیده شده است.

هدایت در ادامه اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی از گردشگران خواهشمندیم حرمت این ماه خصوصاً تاسوعا عاشورا را نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری آئین‌های مذهبی در شهرستان سمیرم، تعدادی از گردشگران خارجی برای حضور در آئین‌های مذهبی از جمله تعزیه، رخت کردن علم‌ها و مراسم ویژه سوم امام در شهر حنا به شهرستان سمیرم سفر می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم ۵۴ نقطه گردشگری و حدود ۱۲۰ واحد اقامتی شامل بوم گردی، خانه مسافر، مجتمع گردشگری و کمپ عشایری دارد.

کد خبر 772103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.