به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز _یکشنبه بیستوچهارم تیر_ در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت بررسی علت تأخیر و تعلل در اتمام پروژه آموزشی حیات طیبه در سنندج بعد از سیزده سال، اظهار کرد: از پیمان سپاری این طرح تا نظارت حین اجرا به درستی انجام نشده است که باید به دقت بررسی و در پروژههای دیگر موردنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه گرایش به کار دولتی و دیوان سالاری برگرفته از فرهنگ وارداتی تبدیل به مشکلی بزرگ شده است، افزود: مهارتآموزی ظرفیتی برای تغییر رویکرد فرهنگ کار و پشتمیزنشینی است.
استاندار کردستان با تاکید بر مهارت آموزی در راستای تغییر ریل فرهنگ کار در کشور، ادامه داد: مصوبه هیئت دولت مبنی بر توسعه مهارتآموزی دانشآموزان باید به عنوان یک طرح اولویتدار در برشهای کوتاه مدت و بلندمدت مدنظر قرار گیرد.
زارعیکوشا بر ضرورت توسعه مهارتآموزی در استان تاکید کرد و گفت: مهارتآموزی بهترین راهکار برونرفت از معضل بیکاری است، چرا که عمده بیکاری مربوط به فارغالتحصیلانی است که هیچ نوع مهارتی نداشته و برای تأمین هزینههایشان، کاملاً وابسته به درآمد خانواده هستند.
وی ادامه داد: در گذشته به عنوان نمونه فعالیت در حوزه کشاورزی یک نوع ارزش تلقی میشد، اما اکنون به پشتمیزنشینی تغییر یافته و جوانان فارغالتحصیل تنها دنبال استخدام دولتی هستند.
استاندار کردستان، ارائه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای به جوانان جویای کار را ضروری عنوان کرد و افزود: فرزندان ما باید از دوران کودکی در کنار اشتغال یک مهارت بیاموزند، چراکه برای همه فارغالتحصیلان دانشگاهی زمینه کار فراهم نیست و در اساس، مدرک گرایی به قصد یافتن شغل نمیتواند برای بخش زیادی از فارغالتحصیلان منتج به نتیجه شود.
زارعیکوشا خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گفت: یکی از شاخصهای اصلی ارزیابی عملکرد رؤسای شهرستانها تحقق اهداف معاونت سوادآموزی در نظر گرفته شود.
وی از کمبود حدود ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان مریوان بدترین شرایط از لحاظ فضای آموزشی و فرسودگی ساختمانها را دارد.
نظر شما