حصارهای فرقه‌ای و قومی باعث ناامیدی مردم می‌شود

استاد دانشگاه گفت: تلاش مسئولان نباید در جهتی باشد که کشور به گذشته برگردد و حصارهای فرقه‌ای، قومی و تفرقه‌ای باعث ناامیدی و یأس مردم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، جمیله علم‌الهدی، امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ در اجتماع عزاداران در حسینیه اعظم زنجان، اظهار کرد: شهید رئیسی به برکت روضه امام حسین (ع) بهتر از خیلی‌های دیگر زندگی را معنا کرد و توانست خیلی از ارزش‌ها و مسئولیت‌ها را معنا کند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی اسلامیت این جمهوری را معنا کرد، افزود: اگر این راه ادامه پیدا نکند، چه می‌شود؟ نکند افرادی که در مراکز قدرت قرار می‌گیرند به گذشته برگردند و حصارهای فرقه‌ای، قومی و تفرقه‌ای باعث ناامیدی و یأس مردم شود.

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: اگر مسئولان به وحدت و اسلامیت جمهوری توجه نکنند که توسط شهید رئیسی معنا و عینی شد، مردم نگران می‌شوند.

وی افزود: شایسته نیست از راهی که آمدیم به عقب برگردیم، این کشور در جهان موفق شده و عزتی به دست آورده و قدرتمند شده و لازم است از این دستاوردها صیانت شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه آنچه دین و معنویت و حقیقت‌گرایی را زنده نگه داشته همین روضه‌ها است، افزود: توحید توسط امام حسین (ع) معنا شد و شهدای انقلاب اسلامی نیز پیروان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) هستند و همانند آنان توحید را معنا کردند.

وی گفت: شهادت علاوه بر دانستن، ادراک کردن نیز است و شهید نور حق تعالی را مشاهده می‌کند و دیگران را نیز به مشاهده دعوت می‌کند.

علم الهدی افزود: امروز در شرایطی هستیم که درخواست و طلب برای شهادت به سنت و سیره جوانان در ایران تبدیل شده و این سنت به سایر کشورها هم سرایت کرده است.

وی اضافه کرد: امروز عده‌ای به خاطر بی‌معنایی دچار بیزاری از دنیا شدند، عده‌ای هم عاشق دنیا هستند و برای ماندن در دنیا به هر کار سخیفی دست می‌زنند، اما عده دیگر که گروه رستگاران هستند، دنیا را دوست دارند و دنیا را برای رسیدن به حق تعالی قربانی می‌کنند.

همسر رئیس جمهور شهید با تاکید بر تربیت انقلابی و شهید پروری، افزود: اصحاب رسانه به کمک اصحاب مدرسه بیایند و به پدران و مادران کمک کنند تا فرزندان خودشان را شهادت‌طلب تربیت کنند.

علم الهدی گفت: این تربیت شهادت‌طلبانه است که می‌تواند در مقابل استعمار و استمرار مقاومت کند وگرنه دشمنان با فرهنگ مبتذل همه چیز را از بین می‌برند.

کد خبر 772062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.