پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌ رضوی برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی وضعیت جوی مشهد و این استان را در ایام تاسوعا و عاشورا تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی هواشناسی استان، آذر رضایی‌پور درباره وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی، اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز مسیر جریانات باعث انتقال ذرات گردوغبار به مناطق شمالی شده است، ضمن اینکه وزش باد شدید در ناحیه شرقی و جنوبی استان نیز همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید است.

وی افزود: انتظار می‌رود این وضعیت از فردا در نواحی شمالی استان تعدیل شود، اما در نواحی جنوب و شرق تا ۷۲ ساعت آینده ماندگار باشد، همچنین از ساعات بعدازظهر، شاهد ابرناکی در نیمه شمالی و بارش‌های پراکنده در برخی نقاط این ناحیه خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، فریمان با ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و سرخس با ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان‌رضوی بوده‌اند و نوسانات دمایی کلان‌شهر مشهد در همین مدت، بین ۲۱ تا ۳۱ درجه ثبت شده است؛ همچنین امشب میانگین دمایی مشهد بین ۱۹ و ۳۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رضایی‌پور درباره وضعیت جوی مشهد در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کرد: تغییرات دمایی محسوسی پیش‌بینی نمی‌شود، وضعیت جوی پایدار خواهد بود و نوسانات دمایی بین ۳۱ تا ۳۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 772009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.