حل مشکل فاضلاب ۳ هزار شهروند کرمانی با ورود دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، دادگستری کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع دفع غیراصولی فاضلاب مجتمع‌های الهیه و اکباتان کرمان ورود و مشکل را رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: پس از کسب گزارش‌هایی مبنی بر اعلام نارضایتی قریب به سه هزار نفر از شهروندان ساکن مجتمع‌های مسکونی اکباتان و الهیه کرمان مبنی بر دفع نشدن فاضلاب، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تهدیدات بهداشتی، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان قرار گرفت و پس از بازدیدهای میدانی معاون قضائی دادگستری موضوع در کارگروه‌های تخصصی بررسی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه پس از تشکیل سه جلسه با حضور ادارات مربوطه و با همت مسئولان، مشکل در کمترین زمان ممکن با حفر چاه‌های جذبی عمیق حل و فصل شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع مسائل مشکلات اجرایی و حقوقی تسریع طرح شبکه فاضلاب شهری در مرکز استان گفت: باید با حضور مسئولان عالی استان، حل مشکلات اجرایی و حقوقی این طرح در دستور کار ادارات متولی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حمیدی هشدار داد: پیمانکارانی که پروژه‌های ساختمانی احداث می‌کنند، باید اقدامات اصولی به منظور جذب و دفع فاضلاب مجتمع‌ها را با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط انجام دهند، در غیر این صورت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند.

کد خبر 771931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.