قهرمانی در جام‌جهانی هاکی دور از دسترس نیست

رئیس فدراسیون هاکی درباره جام‌جهانی ۲۰۲۵ کرواسی گفت: برای کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی تلاش می‌کنیم زیرا این جایگاه با تجربه و کارنامه‌ای که داریم، قابل دسترسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهرام قدیمی درباره تیم‌های ملی مردان و بانوان هاکی کشورمان اظهار کرد: بازی‌های داخل سالن آسیایی آذر برگزار خواهد شد و قهرمانی جهان نیز نهم تا پانزدهم بهمن که تیم‌های ملی باید در آن‌ها شرکت کنند و انتظار مقام‌آوری نیز داریم. هفته اول مرداد اردوی‌های تیم‌های ملی آغاز می‌شود و مثل گذشته از بهترین مربیان بین‌المللی برای رسیدن به سکو استفاده خواهیم کرد.

بازی‌های داخل سالن آسیایی به دلیل پاندومی کرونا بارها به تعویق افتاده بود تا اینکه در نهایت از سوی شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازی‌ها مقرر شد طی روزهای بیست‌ویکم تا سی‌ام نوامبر ۲۰۲۴ به‌طور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری تایلند برگزار شود.

تیم ملی هاکی داخل سالن ایران خرداد امسال در مسابقات آسیایی در تولدی کورگان قزاقستان قهرمان شد. تیم ملی ایران که دارای رنکینگ دو جهان است، به همراه مالزی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۵ که اواخر سال جاری به میزبانی کرواسی برگزار خواهد شد را کسب کرد.

وی افزود: تیم ملی بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، نمایش خوبی را نشان داد، اما در دقایق پایانی بازی، ضعف بدنی اجازه نداد که برتری در بازی را حفظ کنند. چنین مسائلی را کمیته فنی بررسی می‌کند و برای مسابقات پیش رو اصلاح خواهد شد.

قدیمی با اشاره به رقیبان تیم ملی مردان در جام جهانی عنوان کرد: سال گذشته ایران در جایگاه چهارم ایستاد؛ اتریش، هلند و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند. سطح رقابت‌ها در این دوره تغییر کرده است و هلند و آمریکا حضور ندارند و آلمان و آرژانتین جای آن‌ها را گرفته‌اند. این نشان می‌دهد که باید با آمادگی بیشتری پا به جام‌جهانی بگذاریم تا جایگاه خودمان را از دست ندهیم.

وی افزود: تیم‌هایی همچون لهستان، کرواسی و بلژیک به رقابت‌های جهانی اضافه شده‌اند که سال‌های گذشته حضور نداشتند. از یک طرف به پیروزی برابر آن‌ها امیدوار هستیم و از سوی دیگر به دلیل آمادگی بالایی که مقابل تیم‌های برتر جهان نشان دادند کمی نگران هستیم. با تمام این احوال باید برای کسب قهرمانی در جام‌جهانی تلاش کنیم زیرا این جایگاه با تجربه و کارنامه‌ای که داریم، قابل دسترس است.

قدیمی درباره روند تیم‌های پایه گفت: مسابقات زیر ۱۳ سال که عقب افتاده بود، در بخش دختران و پسران مرداد برگزار خواهد شد. اردوهای زیادی برای تیم‌های پایه و بزرگسال برگزار خواهیم کرد و همه هزینه‌ها نیز با خود فدراسیون است. البته حامیان مالی نیز بخشی از هزینه‌ها را تأمین می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 771896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.