دولت نباید به دنبال به چالش کشاندن مجلس باشد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت‌ها پیش‌تر با رایزنی مجلس، چالش هیئت دولت را به صحن علنی نمی‌کشاندند ‌و در کمیسیون مشترک این موضوع را حل و فصل می کردند و به دنبال به چالش کشیدن مجلس برای انتصاباتشان نبودند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره گمانه‌زنی‌ها پیرامون انتصابات دولت چهاردهم اظهار کرد: رئیس‌جمهور منتخب این اختیار را دارد که دولت در سایه خود را به ریاست ظریف به عنوان مسئول شورای راهبردی تشکیل دهد، اما قاعده آن است که کابینه به‌طور عمده با رایزنی و ایجاد کمیته مشترک با مجلس انتصاب شود تا گزینه‌های مختلف برای وزارت و افرادی که ممکن است رأی اعتماد نیاورند را به رئیس‌جمهور بگویند و ایشان گزینه‌های دیگری را معرفی کند.

وی افزود: دولت‌ها پیش‌تر با رایزنی مجلس، چالش هیئت دولت را به صحن علنی نمی‌کشاندند و در کمیسیون مشترک این موضوع را حل و فصل می‌کردند و به دنبال به چالش کشیدن مجلس برای انتصاباتشان نبودند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آن‌طور که پزشکیان گفته در انتصابات به دنبال شایسته‌سالاری و نه جناح‌بندی‌های سیاسی است، اگر او به همین رفتار خود ادامه دهد، مصداق آیات «فتح لما تقولون ما لا تفعلون یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون؛ کبر مقتا عند اللّه أن تقولوا ما لا تفعلون» خواهد بود؛ بنابراین امیدواریم که ایشان به آنچه گفته است، عمل کند.

وی در ادامه با تاکید بر جابه‌جا نشدن وزرا و مدیران موفق فعلی گفت: به‌طور قطع اگر مدیران دولت فعلی عملکرد خوبی داشتند، رئیس‌جمهور جدید بهتر است که آنها را به دلیل اینکه خط مشی سیاسی متفاوتی با وی دارند برکنار نکند، چرا که دولت سیزدهم منابع انسانی خوبی دارد و سرمایه بسیار عظیمی برای مدیران صرف شده است و نباید به‌گونه‌ای باشد که از ابتدا دوباره آغاز به اختراع مدیر کنیم؛ کارکنان دولت سیزدهم سرمایه ملی هستند و باید از آن‌ها استفاده کرد.

کنعانی‌مقدم درباره احتمال انتخاب معاون اول دولت چهاردهم نیز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که چون پزشکیان در مسائل اجرایی سابقه چندانی ندارد، باید فردی قوی را برای انتصاب معاون اولی خود در نظر بگیرد، در این راستا احتمال مطرح شدن معاون اول دولت قبل بسیار وجود دارد.

کد خبر 771831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.