۴ بالگرد جهت اطفای حریق به گیلانغرب و دالاهو اعزام شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: استاندار کرمانشاه با حضور میدانی در محل آتش سوزی در جنگل های گیلانغرب، دستور اعزام ۴ بالگرد جهت مشارکت در عملیات اعزام نیرو و مهار آتش‌سوزی در جنگل های منطقه را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه شامگاه _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران با اعلام حریق در جنگل‌های گیلانغرب اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه چله و گواور گیلانغرب، نیروهای مردمی و مجموعه‌های مردم‌نهاد، منابع طبیعی، حفاظت محیط‌زیست، جمعیت هلال‌احمر، سپاه و بسیج با حضور در منطقه، برای مهار آتش‌سوزی تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا نشست ستاد بحران شهرستان گیلانغرب با حضور فرماندار، مدیران منابع طبیعی و محیط‌زیست و اعضای ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد و در ادامه با حضور صحرایی استاندار کرمانشاه، ایشان دستورات لازم را برای مهار این آتش‌سوزی صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور دو فروند بالگرد هلال برای انتقال نیروهای امدادی و عملیات آب‌پاشی در منطقه مستقر شدند.

وی ادامه داد: همچنین دو فروند از بالگردهای هوانیروز با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت دفاع به منطقه دالاهو برای مهار آتش‌سوزی اعزام و نیروها امدادی به منطقه منتقل شدند.

یگانه خاطرنشان کرد: بخش قابل‌توجهی از آتش‌سوزی در منطقه گواور گیلانغرب مهارشده است و امیدواریم آتش دوباره در این مناطق شعله‌ور نشود و برای اطلاع سریع از این موضوع، منابع طبیعی در منطقه دیدبان مستقر کرده است.

وی گفت: عملیات مهار آتش‌سوزی در بخش‌هایی از منطقه چله همچنان ادامه دارد ولی به دلیل وزش باد تند در منطقه مهار آتش دشوار است و در صورت تداوم آتش‌سوزی دو بالگرد هلال صبح فردا در منطقه مستقر می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: به دلیل پوشش انبوه منطقه، مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و دامنه‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، سریعاً دهیاری و یا نیروهای امدادی را مطلع کنند.

وی در پایان گفت: موج گرمای شدید منطقه تا یکی دو هفته آینده به پایان می‌رسد و امیدواریم این خطرات هم برطرف شود.

شهرستان گیلانغرب ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل است.

کد خبر 771817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.