حمایت منطقه ۴ اصفهان از هیئت‌های مذهبی/ اهتزاز اَبَرپرچم امام حسین(ع) در میدان بزرگمهر

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: ورودی خیابان سلمان فارسی، نبش میدان بزرگمهر یکی از مرتفع‌ترین پرچم‌های شهر برافراشته شده است و جمله «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع)» روی آن نقش بسته و به نشانه ادب به ساحت امام حسین (ع) به اهتزاز درآمده است.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مجموعه منطقه ۴ شهرداری اصفهان به‌مناسبت ایام محرم، اقداماتی پیش‌بینی شده است که بخشی از آن انجام شده و بخشی تا روز عاشورا برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: یکی از کارهای اصلی که بر دوش شهرداری است، فضاسازی شهری و استفاده از پرچم‌ها و نمادهایی است که نشان می‌دهد شهر عزادار شده و مشغول سوگواری و بزرگداشت ایام شهادت امام حسین (ع) است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سطح این منطقه متناسب با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اقداماتی همچون سایر مناطق شهر انجام شده است، ادامه داد: ورودی خیابان سلمان فارسی، نبش میدان بزرگمهر یکی از مرتفع‌ترین پرچم‌های شهر برافراشته شده است و جمله «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع)» روی آن نقش بسته و به نشانه ادب به ساحت امام حسین (ع) به اهتزاز درآمده است.

زمانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری مجالس سوگواری امام حسین (ع) در سطح منطقه ۴ از جمله برنامه‌های دیگر است، تصریح کرد: مساجد متعدد و هیئت‌های زیادی در سطح این منطقه فعال است که بخشی از برنامه‌ها به‌صورت مشارکتی و با حمایت شهرداری منطقه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند معتقد هستیم جلسات امام حسین (ع) و برنامه‌هایی که در تکایا برگزار می‌شود، بیشتر مردم‌محور است و به‌نوعی باید با مشارکت خود مردم و همدلی که از قدیم در هیئت‌ها وجود داشته است، انجام شود، اما شهرداری خود را سهیم می‌داند و نقش حمایتی دارد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مساجد و هیئت‌هایی که اوضاع سخت‌تری داشتند، پس از مراجعه به شهرداری حمایت‌هایی از جمله تهیه اقلام بهداشتی و آذین‌بندی دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در مجموعه‌های مربوط به شهرداری همچون فرهنگسراها و باغ غدیر، ویژه‌برنامه‌هایی برای مخاطبان تدارک دیده شده است و جلسات عزاداری در در قالب معرفت‌افزایی همچون تبیین مسئله عاشورا و قیام امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

زمانی اظهار کرد: امیدواریم مجموعه اقداماتی که در شهرداری انجام شده است، از جمله فضاسازی شهری، استفاده از نمادهای سطح شهر و حمایت از هیئت‌های مذهبی شهر بتواند در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم این ایام و عرض ارادت ما به ساحت مقدس امام حسین (ع) جلوه بهتری پیدا کند و بخشی از دین خود را ادا کنیم.

کد خبر 771813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.