فعالیت بیش از ۳۰۰ پاکبان در اطراف مراکز عزاداری اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر پاکبان در ایام محرم برای حفظ آراستگی، نظافت و بهداشت شهر در نظر گرفته شده است، گفت: این پاکبانان از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰ در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و نسبت به نظافت اطراف ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های مذهبی اقدام می‌کنند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایشان اظهار کرد: شهرداری، معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان طبق روال هر ساله مأموریت ویژه‌ای برای حفظ آراستگی، نظافت و بهداشت در این ایام در سطح شهر دارند.

وی افزود: شهروندان با برپایی خیمه‌های عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی، هیئت‌های مذهبی به سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشغول هستند، از این‌رو برای شهرداری ایجاب می‌کند که خدمت خوبی به شهروندان ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای حفظ آراستگی، نظافت و بهداشت شهر، پیش از آغاز ایام محرم برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط مدیریت شهری صورت گرفته است، تاکید کرد: بیش از ۳۰۰ نفر پاکبان برای شیفت بعد از ظهر به‌صورت شیفت‌بندی در نظر گرفته شده است.

ساکتی گفت: این پاکبانان از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰ در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و نسبت به نظافت اطراف ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های مذهبی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مخازن جمع‌آوری تفاله چای با سبدهای مخصوص از سال گذشته بین هیئت‌های عزاداری توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کیسه‌های زباله در ابعاد بزرگ به تعداد مورد نیاز مراکز عزاداری توزیع شده است.

ساکتی گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ماشین‌آلات جمع‌آوری پسماند در راستای خدمت‌رسانی در ساعات فعالیت هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

فعالیت بیش از ۳۰۰ پاکبان در اطراف مراکز عزاداری اصفهان

وی افزود: برای شست‌وشوی مراکز اطراف ایستگاه‌های صلواتی نیز برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: جدول‌شورها برنامه‌ریزی شده‌اند تا به‌صورت مرتب نسبت به شست‌وشو این مراکز اقدام کرده و بتوانند نظافت، آراستگی و بهداشت را در این مراکز حفظ کنند و محل را برای عزاداری شهروندان مناسب و تمیز نگه دارند.

ساکتی گفت: این برنامه‌ریزی موجب کنترل وضعیت شهر در ایام محرم شده است و امیدواریم خدمت‌رسانی مناسبی به شهر و شهروندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حفظ حق‌الناس و رعایت حال کارگران یکی از مهمترین توصیه‌های دینی به مردم است، ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود با شهرداری همکاری داشته باشند و حتی‌الامکان برای نذورات خود از ظروف یکبارمصرف استفاده نکنند و در صورت استفاده برای جمع‌آوری این ظروف تدابیری در نظر گیرند، زیرا این موضوع موجب کاهش بعضی از برهم‌ریختگی‌های سطح شهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پاکبانان در طول سال زحمات بسیاری برای حفظ تمیزی و پاکیزگی شهر می‌کشند و این فعالیت در طول ایام محرم افزایش پیدا می‌کند، در این راستا از شهروندان تقاضا می‌شود با رعایت بعضی نکات از زحمات پاکبانان بکاهند.

ساکتی گفت: رعایت حق و حقوق کارگران موجب خشنودی امام حسین (ع) می‌شود و امیدواریم شهروندان این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: از هیئت‌های مذهبی، ایستگاه‌های صلواتی و سایر مراکز عزاداری نیز تقاضا می‌شود تا افرادی را برای پاکسازی اطراف مجموعه عزاداری در بازه‌های زمانی مناسب در نظر بگیرند، زیرا ظرفیت شهرداری نیز در این زمینه محدود است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: امیدواریم هیئت‌های مذهبی همکاری خوبی با مجموعه شهرداری داشته باشند.

کد خبر 771790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.