نردبان اطفای حریق به زودی وارد ناوگان آتش‌نشانی اراک می‌شود

شهردار اراک گفت: مقرر است نردبان آتش‌نشانی تا آخر تیر وارد شود و در نهایت بتوانیم در مرداد از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: امید می‌رود در سایه اقدامات انجام شده برای توسعه ناوگان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک، مأموران آتش نشانی بتوانند در مدت زمان استاندارد در صحنه حادثه حاضر شوند.

وی افزود: نیروهای زحمت‌کش آتش‌نشانی برای حفظ ایمنی شهروندان، تلاش زیادی می‌کنند و ضرورت دارد تا از تجهیزات به روز استفاده کنند.

شهردار اراک با اشاره به اتمام بخش ساختمانی پروژه آفتاب تصریح کرد: هم‌اکنون این پروژه در مرحله اجرای کابل‌کشی دوربین‌ها است و اجرای ظواهر و نازک کارهایی که منجر به افتتاح پروژه خواهد شد.

محمودی اضافه کرد: این پروژه به واسطه موارد تجاری که در آن قرار می‌گیرد باید به یک برند تبدیل شود و در فروش واحدهای آن به صنوفی یک ترکیب همگن رعایت شود که موجب فروش واحدها با قیمت مناسب و زیبایی ظاهری در آن مجموعه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در دره نور الشهدا اقدامات عمرانی انجام شده و در دو هفته آینده، به دلیل اینکه لازم است مدیریت آنجا به بخشی از شهرداری واگذار شود تا ورود و خروج کنترل شود و افرادی که به صورت پراکنده در آنجا خدماتی ارائه می‌کنند، ساماندهی شوند، مسئولی برای آنجا تعیین خواهیم کرد.

شهردار اراک اظهار کرد: در دره نور الشهدا در موضوع پروژه عمرانی یک بازگشایی ۶۰۰ متری را در رینگ کناری صورت گرفته و با بکارگیری ماشین‌آلات بخش خصوصی سرعت اجرای کار بالاتر رفت که امید می‌رود آن رینگ با سرعت و دقت احداث شود تا تکلیف تجاری‌ها و مناطق گردشگری در کنار رینگ قرار می‌گیرند، مشخص شود و به سرعت موجب جذب سرمایه‌گذار شود.

محمودی افزود: در جاده‌ای که به محل تخته سادات کرهرود منتهی می‌شود هم زیر سازی لازم انجام شده و هم‌اکنون به مرحله آسفالت رسیده و با توجه به خط انتقال آب ورودی مخزن مورد نظر برای آبیاری مناطق پایین دست این قسمت پر آب است.

وی ادامه داد: خط لوله انتقال پساب برای مرحله آخر و نهایی این طرح انجام شده و هم اینک پیمانکار مورد نیاز انتخاب شده و بزودی این طرح آغاز به کار خواهد کرد.

شهردار اراک با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مالکین ولی آباد و صالح آباد گفت: مالکین بزرگ این قسمت از اراضی که به شهر اراک ملحق شده است، با توجه به آنکه برخی از اراضی به صورت قولنامه‌ای به فروش رسیده این مالکین حاضر به همکاری با مدیریت شهری هستند و امید می‌رود با یک الگویی مانند ۹۰ هکتاری را در این قسمت از شهر داشته باشیم.

محمودی افزود: مجمع شرکت عمران مسکن استان مرکزی که در بازآفرینی خیابان فردین پور نقش زیادی داشت، تشکیل شده و در آن مجمع شهرداری با توجه به سهمی که دارد، عضو هیئت مدیره تعیین شد.

وی با بیان اینکه دیگر اعضای هیئت مدیره جهاد خانه سازی و مسکن الوند و دیگر سهامداران هستند ادامه داد: این شرکت با توجه به سهام، توانمندی‌ها و ارتباطی که با دولت دارد، قابلیت واگذاری پروژه‌ها به این شرکت که سهام ۱۶ و نیم درصدی آن از شهرداری اراک و سازمان همیاری و شهرداری ساوه هم در همین اندازه سهامداران آن هستند را دارد.

شهردار اراک گفت: مقرر است نردبان آتش‌نشانی تا آخر تیر وارد این شهر شود و در نهایت بتوانیم در مرداد از آن استفاده کنیم.

کد خبر 771789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    متعجبیم از بلند مرتبه سازی دراراک ولی ایمنی وتجهیز آتش نشانی هنوز صورت نگرفته.