روزانه ۶۵۰ تن پسماند در ارومیه تولید می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه از سطح شهر ارومیه ۶۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، هادی بصاری امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در برنامه رادیویی با توجه به آمادگی سازمان مدیریت پسماند برای برگزاری مراسمات و تجمعات عزاداری ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: برای پاکسازی و تنظیف شهری و پخت و پخش نذری از سوی سازمان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم درباره رها نکردن ظروف یک‌بار مصرف نذور شهروندان در معابر توجه کافی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: این سازمان برای حفظ پاکیزگی محیط و شهر کیسه‌های زباله در بین هیئت مذهبی توزیع می‌کند.

بصاری درباره مطالبات شهروندان برای جابه‌جایی باکس‌های زباله ادامه داد: جای‌گذاری باکس‌ها از سالیان دور در مناطق و معابر اصلی شهر انجام گرفته و برای پاکیزگی محیط شهروندان زباله‌های خود را به آن‌جا می‌ریزند.

وی تصریح کرد: زباله‌های بافت مرکزی شهر رأس ساعت ۲۱:۰۰ و زباله‌های سایر مناطق نیز به صورت روزانه از صبح ساعت ۸:۰۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ انجام می‌گیرد و شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

بصاری عنوان کرد: مخازن زباله نیز در تابستان موجبات بعضی نارضایتی‌هایی می‌شود و نباید زباله‌های خانگی را به باکس‌ها ریخته شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در ارومیه به‌طور روزانه ۶۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود و جمع‌آوری پسماندهای خانگی و عمرانی در محدوده شهری بر عهده شهرداری و در راه‌های روستایی و جاده‌های خارج از محدوده شهری بر عهده دهیاران و اداره راهداری است.

بصاری افزود: با توجه به انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های شهر در محدوده بیرون از شهر، شهرداری با توجه به ورود مهمانان از این مسیرها اقدام به رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: در سطح شهر چهار محل مجاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی وجود دارد که شهروندان باید به این اماکن برای تخلیه نخاله‌های خود مراجعه کنند.

کد خبر 771785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.