تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز شمال استان را درنوردید و این وزش شدید باد تا اواسط هفته در شمال استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت، بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به پنج هزار متر کاهش داد.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا پنج هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شمال استان تا اواسط هفته وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی یادآور شد: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی جریان خواهد داشت و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود.

وی با تاکید بر اینکه از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود، خاطرنشان کرد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات نیز توصیه می‌شود.

کد خبر 771781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.