راه و شهرسازی مرکزی ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اراک بدهکار است

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی یکصد میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس خسروانی عصر امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در صحن علنی شورا با اشاره به عدم پرداخت مطالبات شهرداری از سوی اداره کل راه و شهرسازی در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اظهار کرد: شورای ششم در پروژه مسکن ملی نهایت همکاری را با دولت و اداره راه و شهرسازی انجام داد، اما اداره راه و شهرسازی به تمامی تعهدات خود در این خصوص عمل نکرده است.

وی افزود: تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان ۸ قسط از مبلغ بهای پروانه‌ها ساختمانی را پرداخت نکرده است و بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: عدم پرداخت مطالبات شهرداری به معنای تضییع حقوق ۶۰۰ هزار شهروند اراکی برای ۸۱۰۰ خانوار است و می‌توان آن را یک ظلم بزرگ به این شهر بزرگ دانست.

خسروانی ادامه داد: مدیریت شهری باید از اینکه به مسئولین در این خصوص اعتماد کرده و تقسیط را برای اداره کل راه و شهرسازی و متقاضیان ۸۱۰۰ واحدی انجام داده، اظهار پشیمانی کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مدافع حقوق تمامی شهروندان است، گفت: حقوق بخش اعظمی از شهروندان اراکی در این مورد تضییع شده است، چرا که این پروژه به بدترین شکل ممکن مدیریت شد و این بدهی را این اداره کل باید به شهرداری و مردم اراک پرداخت کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: به هیچ وجه مدیریت شهری رضایت ندارد که حق و حقوق ۶۰۰ هزار شهروند اراکی در جیب اداره راه و شهر سازی و مسکن ۸۱۰۰ واحدی برود.

خسروانی ادامه داد: شورای ششم از روز اول مخالف این موضوع بود و با وساطت مسئولان ارشد استان با این قضیه موافقت کرد و امروز تمامی مسئولان به تعهدات خود پشت کردند و بالای ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اراک بدهی دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است اظهار کرد: تنها نهادی که به تعهدات خود در پروژه هشت هزار و ۱۰۰ واحدی عمل کرده، شورای ششم و شهرداری بود و لازم است شهروندان اراکی در جریان این موضوع قرار گیرند.

کد خبر 771772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.