آغاز مرمت جداره‌های سرای کتاب فروش‌ها بازار تاریخی اراک

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری اراک از آغاز مرمت جداره های سرای کتاب فروش‌ها بازار تاریخی این شهر خبر داد.

حسین منصوری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: عملیات مرمت و بندکشی جداره‌های سرای کتاب فروش‌ها بازار تاریخی، با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی توسط عوامل امانی و اجرایی این منطقه در حال انجام است.

وی افزود: در ادامه فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری حفظ حفظ و احیا بازار تاریخی اراک این گنجینه ارزشمند تاریخی و هویت شهری، عملیات مرمت و بندکشی جداره‌های سرای کتاب فروش‌ها، توسط عوامل امانی و اجرایی منطقه بافت تاریخی در حال انجام است.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری اراک تاکید کرد: تمامی عملیات مربوط به مرمت سراهای بازار تاریخی اراک، با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

منصوری زاده تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر تمام ظرفیت‌های خود را برای حفظ و مرمت بازار تاریخی به کار گرفته‌اند که دوباره شاهد نشاط و پویایی در این مجموعه با ارزش تاریخی باشیم، هرچند همراهی دیگر نهادها و کسبه در این مسیر بسیار ضروری است.

وی از آغاز مرمت جداره‌های سرای کتاب فروش‌ها بازار تاریخی اراک خبر داد و گفت: بازار تاریخی که یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود و پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود، دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص است.

کد خبر 771717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.