پیاده‌روی اربعین، بزرگترین تجمع صلح آمیز در جهان است

استاندار گیلان گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی (ع)، بزرگترین تجمع صلح آمیز در جهان است و باید با حضور در مراسم پیام فرهنگی قیام عاشورا را به دیگران انتقال دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی ظهر امروز_شنبه بیست و سوم تیر_ در ستاد اربعین استان گیلان در رشت با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار کرد: اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است؛ در این مراسم علاوه بر مسلمانان، از سایر مذاهب و ادیان نیز حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) بزرگترین تجمع صلح‌آمیز در جهان است و باید با حضور در مراسم پیام فرهنگی قیام عاشورا را به دیگران انتقال دهیم، افزود: این مراسم فرصت بسیار خوبی برای زائران است تا هنگام حضور در مراسم اربعین توشه مناسبی را به ارمغان بیاورند؛ البته کار موکب‌ها نیز در این بخش بسیار مهم است و فعالیت آنها از لحاظ فرهنگی باید پررنگ‌تر شود تا غنای فرهنگی عاشورایی مناسب را به زائران انتقال دهند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین (ع) همه سختی‌ها را به جان خریدند و خود و خانواده‌اش را نزد خداوند برای راه حق تقدیم کردند تا عدالتی که در زمان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) وجود داشت، ادامه پیدا کند و به ظلم تبدیل نشود.

عباسی تصریح کرد: قیام حضرت امام حسین (ع) برای احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) و زدودن زنگار از دین جدش بود زیرا ظلم جای حق و عدالت را گرفته بود و احیای دین اسلام مبنای این قیام همیشه ماندگار است.

وی گفت: همه ما باید فلسفه قیام عاشورا را تحقق بخشیم و اهداف امام حسین (ع) به خصوص مقوله امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر ترویج کنیم و پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای این امر است؛ از این رو باید بخش فرهنگی را در مواکب پررنگ‌تر کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز هم، رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی با نشان دادن عکس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین بالا بردن قرآن مجید، همانند شهید رجایی، سند جنایات استکبار را نشان داد و آنان را رسوا کرد.

عباسی با اشاره به عملکرد موکب‌های گیلان تصریح کرد: عملکرد موکب‌های گیلان سال گذشته مناسب بود و با وجود اینکه امسال هنگام اربعین گرما بیشتر است باید تمهیدات لازم انجام شود تا موکب ها برای خدمت رسانی به زائران با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات موکب‌ها علاوه بر مسیر زمینی با مسیر هوایی و در صورت امکان با هماهنگی از طریق ریلی نیز به عراق ارسال شود، گفت: البته سیاست قطعی دولت استفاده از ظرفیت‌های مردم است و باید در کارهای اجرایی موکب ها از خود مردم استفاده شود و دولت فقط حمایت کننده و هدایت کننده است.

کد خبر 771713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.