لزوم تجهیز فضاهای آموزشی اصفهان به نصب کلید حفاظت جان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدیران مجموعه‌ها مکلف‌ هستند در جریان ورودی فضاهای آموزش و پرورش تمام نواحی استان به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی، تجهیزات کلید حفاظت جان را نصب کنند.

مهدی منتجب در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در فروردین سال گذشته بخشنامه نصب کلید حفاظت جان به تمام نواحی استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: مدیران مدارس موظف هستند، تمام پوشش‌های بیمه‌ای که از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نظیر بیمه آتش‌سوزی، فضا، حوادث دانش‌آموزی ابلاغ می‌شود، را بسته به نوع نیاز اجرایی کنند تا شاهد اتفاقات مشابه زمستان سال گذشته نباشیم.

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در ناحیه ۳ شهر اصفهان طی ششم دی سال ۱۴۰۲ افزود: مطابق بر نظر کارشناسان آتش‌نشانی وقوع این حریق به دلیل استفاده از دستگاه گرمایشی هیتر برقی اتفاق افتاد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون اینکه دستگاه گرمایشی هیتر برقی جریان بسیاری از شبکه برق را استفاده می‌کند، تصریح کرد: انبار تاد آسمان، سیم‌کشی ساختمان آمپر مجاز مورد نیاز را نداشت و سبب بروز این حادثه شد، اما مطابق با نظر کارشناسی حادثه به‌صورت غیرعمد ثبت شد.

وی ادامه داد: فضای آسیب‌دیده از حریق پوشش بیمه‌ای دانا برخوردار بود، از این‌رو با پیگیری‌های لازم، کارشناسان شرکت بیمه در محل حادثه حضور یافتند و با تعیین میزان خسارت، هزینه در دو مرحله به حساب اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان واریز شد.

منتجب خاطرنشان کرد: در این حادثه تعداد ۷۱۰ تخته فرش شش‌متری و ۳۰ عدد پتو در آتش سوخت، بنابراین این اقلام در دستور خرید قرار گرفته و محل نگهداری نیز در حال بهسازی و بازسازی است.

کد خبر 771710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.