برگزاری دوازدهمین مرحله المپیاد آماده دادرس در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از برگزاری استانی دوازدهمین مرحله المپیاد آماده تیم‌های دادرس با رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز در دو بخش خواهران و برادران در اردوگاه شهدای امدادگر هلال‌احمر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد عشقی اظهار کرد: در این مرحله از المپیاد آماده دادرس مسابقات، دانش آموزان از ۱۱ شهرستان در بخش خواهران و برادران پس از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناه‌گیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

وی افزود: حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با بیان اینکه تیم‌های ۱۴ نفره از هر شهرستان در این مساقات حضور داشتند، ادامه داد: دادرس مخفف «دانش آموزان آماده در روزهای سخت» است و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول یعنی پایه هشتم با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

عشقی تصریح کرد: این طرح، آزمونی برای سنجیدن تبحر و دقت دانش آموزان و ارتقای سطح دانش دانش آموزان است و به مدت دو روز در اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان در علی آباد تفت برگزار شد.

وی گفت: در بخش خواهران تیم‌های خاتم، یزد و ابرکوه مقام اول تا سوم را کسب کرد و کاپ بشر دوستی را تیم شهرستان بافق به خود اختصاص داد، در بخش پسران نیز تیم‌های یزد، ابرکوه و اردکان مقام اول تا سوم را کسب کردند و کاپ بشر دوستی تیم شهرستان بافق به خود اختصاص دادند.

کد خبر 771708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.